Ny lägenhet?

Vi var och kikade på en lägenhet idag faktiskt. Den ligger väääldigt centralt, och var absolut fräsch. Men.. Jag känner mig lite som en pensionär, men kan man bo FÖR centralt? Usch, jag fick nästan torgskräck.. Visst, bekvämt på många sätt och vis.. Men samtidigt.. Allt oväsen, fulla männskor som går förbi utanför på helgerna.. Jag måste gömma mig i en sopsäck när jag ska gå ut och köpa mjölk, eller snubbla över gapandes fjortisar när man kommer hem från jobbet... Hm. Näääe. Lovan är skeptisk. A gillade den mer men.. It takes two to tango ;)  

Finns det inte en lägenhet som ligger centralt, fast lite avsides, mysigt, rymligt men inte alltför dyrt? Vi kanske helt enkelt ska bo kvar i vår lilla etta tills vi är två gamla russin med mossa på huvudet, för det inte är något annat som duger ;) Jag har ju bott här i över 3 år nu och har blivit lite för hemmastadd och bekväm kanske x)


Annars då? Hade sjuuukt lugnt på jobbet idag. Galet! Trodde inte det var möjligt på AVA en dagtid ;) Lugnaste dagen hittills jag haft sen jag började. Nästa kommer väl igen om 3 år ;) Men tur att det var lugnt för jag hade nästintill koma i morse och kunde inte tänka klart.. Usch för att vara såhär trött.


Imorgon är det Valborg. Vad ska ni göra? Ser inte ut att bli lika härligt väder som det varit de senaste två åren, men vi ska nog till Uppsala ändå. Nu är jag för pensionerad theese days för att röja loss som jag brukat göra innan ;) Så det blir nog lite mera mysa och umgås med några härliga människor, istället!! Är ledig i 2 dagar nu sen blir det jobb igen på söndag..

 

So long gayboys.

#1 - - Jessica:

Förstår att du är lite skeptisk till det hela, att bo så centralt så man alltid hör folk utanför på gatan kan ju kännas lite jobbigt men samtidigt så kanske man vänjer sig och kan stänga av ljudet? :) Jag har ingen direkt erfarenhet eftersom jag bor mitt ute i ingenstans. xD Din nuvarande lägenhet är tokmysig verkligen så jag kan förstå att du är lite väl fäst vid den. ;) Kan ju dock vara skönt med ett separat sovrum också. :) Känner att jag svamlar här. ;)



Valborg blir bara lugn för mig, jobbar 10-16 och efter det har jag inga planer alls. Lite tråkigt, men samtidigt skönt. Valborg har också blivit en sån där dag/kväll då man "Måste" festa. suck. Hoppas ni får det mysigt i Uppsala iaf. :)

Puss på dig stumpan!

#2 - - Linna:

lugna dagar behövs.

bo mitt i stan är inte nåt för mig heller. eller vi gör ju det NU men det är avskilt. när jag bodde ovanför harrys var det inte kul att varken gå hem på kvällarna, sova om nätterna eller handla mjöl när man är bakis... bra att ni tänker på det!! :)



valborg ska bli fest hos Hellis å jag ska bli fjorits full hehe! nästa fest är ju hos dig så vill få av mig lite nu så jag inte dör på ditt kalas ;)

#3 - - Majjken:

Jag tycker mig ha sett några tomma fönster i mitt hus så eventuellt finns det några lediga lgh här... :) Du har aldrig varit här va? Men vi bor ju typ mittemot Cilla fast lite närmare teatern, centralt fast inte mitt i smeten :P Om du är intresserad så kan du ju få numret till min hyresvärd? Trevlig Valborg! Kram Majjken :D

#4 - - jess:

trist att inte lgh föll er båda i smaken,men det är väl ingen panik för er att flytta heller. Det kanske dyker upp något mer lämpligt framöver istället. Hoppas ni får det bra i Uppsala. Här är det lugnt, grått och sviiinkallt så är glad att man inte hade några grillplaner eller liknande. Blir nog kanske lite vin och en soft kväll. Ha en lovely helg:)Puss å kram