Magsjuk i Idre...

Ja det här året avslutades riktigt jävla dåligt måste jag säga. Till råga på allt som hänt senaste dagarna så har jag fått magsjuka nu också. Vad oväntat! Nä..
Nej, för det måste vara någon jävel där uppe som vill mig nåt illa... Som ALLTID utan undantag ser till att jag blir sjuk när jag ska göra nåt kul.

Igår när vi började närma oss Idre börjde jag må illa i bilen.. Vi har ju senaste dagarna haft misstänkt vinterkräksjuka på avdelningen, men inget bekräftat och inte en enda av mina patienter har det varit. Tänkte att det kan ju bara inte vara det.. Sån otur kan man fan bara inte ha?? Har ju ätit dåligt senaste dagarna och knappt sovit, plus att jag är förkyld så tänkte att det måste vara det. Men sen när vi väl kom fram, till värsta fina härliga stugan, som till och med ser bättre ut i verkligheten än på bilderna, typ helt nybyggd! Så ja, då började jag spy...

Har nu kräkts hela natten och mått så vidrigt dåligt... Fy fan. Kände mig lite bättre i morse och åt en kopp youghurt och efter det blev jag sämre igen och har inte kunnat  dricka en droppe på hela dagen, mår så jävla illa.. Så det mesta jag sett av den här stugan är taket av våningsängen och insidan av toaletten. Dom andra har vart ute och gått vinterpromenad med hundarna, känner mig faktiskt ganska bitter just nu.... Jävla skitliv!

Måste allt komma på en gång, det kan väl delas upp lite åtminstone...
Jag som så gärna ville åka skidor, verkar så himla fint och mysigt här.. Men det är ytterst tveksamt att jag kommer ha ork till det imorgon, är så klen nu att jag knappt kan stå på benen och blir svimfärdig så fort jag reser mig. Får väl snart liggsår också ;)

Känns inte så kul att smitta alla andra här heller, men risken är väl ganska stor.. Tyvärr. Men har åtminstone haft en egen toalett så har dom andra tagit den andra, och jag har bara legat på rummet i princip.. Hoppas kan man ju alltid.

Får väl se om man kan skåla med lite avslagen cola på tolvslaget.. 
Det här året kommer jag inte direkt minnas som glädjens år. Hoppas nästa år har bättre saker att komma med...  Men nu ska bitterfittan här sluta gnälla och önskar er en bättre nyårsafton än min ;)

Gott nytt!  
#1 - - Matilda Bakar | Fotograferar:

Å så j..la trist, när man för en gångs skull har ordentlig vinter och åker till fjällen... Lider med dig & hoppas du mår bättre idag!!!

Gott nytt tjejen med hopp om att året blir BRA!

Kram

#2 - - jess:

men fy så ledsen jag blir för din skull vännen:( Det är verkligen höjden av otur...jag hoppas att du piggnat till lite så du kanske hann se lite annat än toaletten och taket under resteraden dagar! Det borde gå att vaccinera sig mot magsjuka! Vi får hoppas att du hunnit drabbas av all möjlig tänkbar otur och skit under 2010 så att detta år kan vara utan dumheter! skickar en stor kram till dig!