Död med bröd

.. Men glad ändå :) Imorse ringde klockan 04.55. Tjohooo man är så pigg vid den tiden!! Min S*tans granne hade dessutom röjjfest hela natten och hade jävligt kul. Dom höll till och med på och tjoade och tjimmade FORTFARANDE när jag klev upp. >:(    <<-----Jävligt sur gubbe. (hur fan orkar dom??)

Med grus i ögonen och håret på ända a la Stig Helmer, pulsade man till jobbet i några dm snö som kommit under natten.

Jobbade ju kväll igår och dag idag, och det är verkligen annat tempo på helgen. Vi är mycket mindre personal, bland annat. På vardagarna blir vi bortskämda med en "inflygare" som skriver in många av patienterna och sköter mycket pappersarbete och småsaker runtomkring. Men på helgerna har vi ingen inflygare, så då är det bara att reda sig själv bäst fan man vill ;)

Ofta kommer dessutom patienter parallellt, dvs man hinner inte skriva ut dom klart förrens nästa ska skrivas in, det får man göra samtidigt. (och då snackar vi kanske 5 som ska ut och 5 nya in SAMTIDIGT)

Men trots allt har det faktiskt gått ganska BRA! Och idag fick jag till och med massa beröm, vilket gjorde mig glad. Det behöver man verkligen höra.. Man känner sig ju totalt vilsen och förvirrad, men min handledare (skrytvarning) sa att han behövde ju inte vara kvar där för jag fixade ju allt på egen hand, och att jag var självständig redan första introveckan. Känns bra :) (tror han ja, hehe)

Så, körigt och rörigt, men ändå hanterbart! So far ;) Och det är riktigt roligt!!!!! Ett viktigt tillägg. Det är ROLIGT!
Alla är snälla. Ja, det finns faktiskt hopp för framtiden om att jag kommer kunna trivas där!?!?


En nöjd nurse-Lovan efter dagen x)


Mitt livsviktiga kladdpapper med dagens arbete. Som sagt: en enda röra ;)


Mitt skåp, flashigt va....................

Imorgon måndag jobbar jag dag, sen är jag ledig tisdag. Men inte slipper man sjukhuset då inte!
Då är det nämligen dags för min röntgen av magen.. :( Huff..

Men nu ska jag bara lägga upp mina värkande fötter på bordet (!) käka vindruvor, och vänta på att A ska komma hem. (han har haft ledig helg så han har vart i Uppsala) Man kanske ska ta ett bad??





Ha en skön kväll! Tjingtjong långkalsong.
#1 - - jess:

Vad kul med beröm gumman!!Sug åt dig som en svamp;) Jag är ju inte där och ser dig jobba men r helt säker på att du gör ett kanonjobb redan efter en vecka!Du är så himla duktig och garanterat en av dom trevligaste sköterskorna man kan träffa på om man måste in på sjukhuset:)



Trist dock med så tidiga mornar å att grannen dessutom festat loss och hållt dig vaken gör ju inte det hela bättre. Men du får sikta mot tisdagen då du kanske får sova lite längre i alla fall innan röntgen!Jag ska tänka på dig då och jag är säker på att det går bra!Tänk på att det bara är en liten del av hela ditt liv.Du får ligga där å drömma dig tillbaka till Thailand kanske;)



Ha en mysig kväll:)Jag ska göra detsamma men byter ut vindruvor mot pistagenötter och lite choklad;)puss å kram

#2 - - Haedil *HUMOR BLOGG*:

haha tack! :))

allt bra annars? :))

#3 - - Bögjävel - Gävles största bögblogg!:

Tack så jättemycket! Jag har själv praktiserat som usk och ssk på avd. 110 på Gävle sjukhus i ett halvår! Asroligt =) Jobbar du i Gävle?

#4 - - Neha:

Hahaha okej^^ Kankse fått det från min mamma som dock är sjukgymnast:P

#5 - - Julia:

ja verkligen:)

#6 - - linna:

grsattis till att det går så bra vännen. jag är inteförvånad. du är ju bäst!!! :) roligt att du trivs med!! <3

hoppas magen går bra imorrn! ja ska med på läkarbesök så vi får tänka på varanda. jag ska kolla så jag inte fått tillbaka mina cellförändringar... PUSS

#7 - - Cillan:

Klart att det går BRA, du är ju så dutti du.. =)

Jag minns hur roligt man tyckte att det va i början (long time ago.. ;) fast man borde vara asstrött så skuttade man runt.. xD

Schysst kladdlapp förresten.. (med betoning på KLADD.. ;)

KramBanan!!