Uppsalahelg

Har varit en riktig skön helg, men den gick alldeles för fort.. Nu är det redan söndag och tillbaka i Gefle igen. Hm.

Fredagen spenderades i Storvreta hos A:s pappa.. Var väldigt länge sen jag var där nu så det var jättekul med lite fredagsmys hos honom! Han bjöd på god middag och hela köret, bra där Gunnar :)


Far och son.. Lite övning på datakunskaperna ;)


På lördagen släpade A med mig ut på en 5km löptur i SNÖOVÄDRET.. Var helt otroligt jobbigt att springa i snön med massa snöandes även i ansiktet, svinkall luft så man knappt kunde andas..   Och för A gick det förstås jättelätt så för honom var det värsta barnleken, då kunde jag ju inte bara ge upp heller. När vi kom fram tillslut var jag då så trött och förbannad att jag ville skjuta honom- och försökte hotfullt spänna ögonen i karln. Men det hade dålig effekt när man blir kallad för "söt snögubbe" när man försökte få fram sitt ilskna budskap.. Suck! Näädu, nästa gång ligger jag kvar inne i varma soffan istället för att plågas på detta vis ;)


Och snön blir bara mer och mer.......



Sen åkte vi i alla fall hem till Familjen Rossi och fick träffa deras nya familjemedlem Ben. Otroligt fin och snäll liten kille♥ Blev fast direkt ;)
Vi gick och kollade på basket, Uppsala-Sundsvall, och till min förvåning då man är jordens mest ointresserade av sport, så tyckte jag det var en riktigt spännande match faktiskt. Eller ja, kom på mig själv med att hytta med näven och gapa för full hals. Tittade lite generat runtomkring för att se om någon mer än jag själv noterat detta faktum, hehe. Men alla verkade vara lika inne i matchen x) Pjuh!!


Coola basketkillen Ben. Han ser lite missnöjd ut men det var bara för att Uppsala förlorade ;)



Vad kan vara bättre än att mysa med mammsen? ♥






Anders ville ta en tugga :)



Fina familjen Rossis :)



Snällare kille får man leta efter, Ben bara sover, myser eller skrattar- värsta drömbebisen :)



När vi kom hem blev det en riktig mysmiddag, alltid lika härligt att få hälsa på hos Rossis. Blev en jättetrevlig kväll!


Idag har vi hälsat på A:s mamma och sen varit på stan en sväng och kikat då det var julskyltning.. Men det var sååå otroligt kallt, brr. Mycket råare kyla i Uppsala än i Gävle konstigt nog. Brukar ju vara tvärtom!
Nu på kvällen har vi varit en sväng till Ann & Henrik på adventsfika- de har ju förlovat sig så det var värt att firas! Lovan ser fram emot bröllop ;) ♥ Vad vuxna vi håller på att bli!!!


Hur har er helg vart?



Jag igår. Jag vet- har jämt samma tröja på alla bilder men den är så otroligt skön x)
#1 - - Jessica:

Låter som att ni haft en helt underbart mysig helg med många fina människor. :) Sånt är guld värt ju! ♥

Fast jag måste säga att den där löprundan låter ju inte alls som nån höjdare. Fy tusan för att springa i snöstorm. :/ Duktig du var som kämpade dig igenom den..:)

Hoppas veckan blir bra! Puss o kram

#2 - - Sofia:

Fina bilder!! Ben hälsar att han redan saknar er =)

KRAM

#3 - - jess:

Ni verkar haft det bra i helgen, bortsett från den där springturen då;) Vilken galen karl du har som ska envisas med att springa ute när det är snöstorm!!Nästa gång får han dra dig i en pulka istället;) Å vilken söt lite baby:)



Min helg bestod mest i julklappssökande.Tar ju alltid längre tid än man tänkt sig...så är inte klar än. Hoppas din vecka börjat bra gumman!Puss å kram