Blä

Skitdag. Är jättekul när man slitit röven av sig hela dagen för att det ska bli så bra som möjligt för patienterna och alla hemgångar. Sen får man en utskällning efter noter för att man gjort läkarens jobb- som DOM missat. Jo jag VET att jag inte ska göra det- men vi gör det ändå, om och om igen, för vi är så jävla TRÖTTA på att tjata som morsor att dom ska göra det.
Sen får man ta skiten när det blir fel. Och om det nu är så jävla allvarligt så kan dom väl tala om det! För jag är ingen tankeläsare, än om jag tydligen ser ut som en! Och jag gör så gott jag kan, inte för att jävlas!

Om vi aldrig gjorde läkarnas jobb skulle hela avdelningen bli ståendes (ja, hela sjukhuset troligtvis..) för att dom inte fattar att det var DOM som skulle göra det... ("Vadå, ska jaaag? Pengarna rullar in, det går braaa nu...")

Man får skit när man gör det och man får skit när man inte gör det. Hur man än vänder och vrider sig så har man ARSELET BAK!!

Ja det är verkligen jättekul att avsluta en slitig dag med att bli utskälld. Som pricken över i:et. Man ska slita arselet av sig tills knogarna blöder och sen ska man ta sju skopor skit för det. Och för besväret får man 2 kronor!!


TACK!


#1 - - linna:

jävla trist när sånt ska ske. blir så trött på att läkare blir så himla hyllade men alla vet att de gör inte ett skit. typ.



kram på dig

#2 - - Jessica:

Näe fy fan för att få skäll sådär. :( Jäkla muppets! Läkarna ska få så jäkla mkt beröm sen att man knappt ser till dom är ju en annan sak. Är ju sköterskorna som fixar ALLT verkligen. Ni är så jääääkla grymma som sliter som ni gör! ♥

Kram på dig gumman och låt inte gubbjäklarna knäcka dig. ;) För jag gissar att det var en sån läkare.

#3 - - Malin:

Du den där sskbilden med text knycker jag rakt av till min blogg! Angående läkare så stå på dig, de skulle inte klara sig utan sköterskor. Så det så!