Kräftskiva

Igår efter jobbet var det kräftskiva hemma hos Emma & Jonas i nya huset!! Eller, vi satt faktiskt ute- då det igår blev värsta tropiska värmen här (höll fan på att flyta bort på jobbet).. Så himla skön kväll och vi satt faktiskt ute typ till 01!!! Dom hade dukat och gjort ett jättemysigt långbord ute så det blev en perfekt kväll :)

En kollega till mig var också jättesnäll och böt tur med mig så jag fick jobba kväll idag istället för att kliva upp 05 imorse.. Så jag kunde också vara med rätt sent även om jag var "nykter och tråkig" ;) Var nämligen bekväm och tog bilen.. Vill inte drickla nåt nu innan jag ska springa tjejmilen, om jag nu kommer kunna springa.. Blir väl rullstol runt med alla mina krämpor xD

Blev i alla fall en riktigt rolig och mysig kväll igår, med massa gott att äta! Så det gjorde ni riktigt bra Emma & Jonas!! Dom har ju så mycket plats och många rum nu i huset att vi kan flytta in där hela högen ;)



Jag



Bara att slå sig ner och hugga in :)





Tessan, Angelica och Emma... Går lite husesyn :)



Värdinnan!



Mums! En hel del var dessutom egenfiskade kräftor av Jonas :) Riktigt goda!! Fick dock typ sår på fingrarna av allt skalande ;)



Henrik och Ann... Full planering nu inför bröllopet i januari ;)



Angelica som fått hit sin älskling från Argentina :) (Vid namn Pablo) Dom har nu äntligen fått lägenhet här i Gävle så snart bor dom också här!! :)





Vart ska man hugga in först..? :D



Angelica & Ann



Grabbar! Tyvärr jobbade A natt så han kunde inte vara med :(



Emma & Lovan :)




Tessan & Angelica



Väntar på efterrätten ;)



Ann, Henrik och lilla Pixie :)



Tack för en kanonkväll!! :)


Nu ligger jag mest i soffan som en degklump... Är så jäkla TRÖTT hela tiden, blir så less! Okej, igårnatt sov jag typ 2 timmar mellan kvällsjobb och dagjobb.. Kunde bara inte somna! Så himla stressande! Men idag hade jag fan sovmorgon till 10:00 men ändå fick jag typ mordhota mig själv för att kliva upp... Så galet trött! Såhär har det varit ett tag nu.. Kan man aldrig få vakna och känna sig utvilad??? Gaah!
Ge mig lite energi någon...

Foten är lite bättre i alla fall. Tog ju bara nästan en vecka! Allt är ju fan emot mig just nu, kanske är någon högre makt som inte tycker att jag ska springa tjejmilen.. Kanske bättre att stanna hemma och äta chips i soffan ;) Haha, näerå jag ska fan springa men det kommer gå grymt dåligt... Mina förutsättningar är ju lika med noll känns det som.
Har ju belastat foten fel nu bara för att jag haft ont, så nu när leden (eller vad det var) är bättre så har jag fått ont under foten istället. Känns typ som begynnande hälsporre men får hoppas det går tillbaka...
Pappa har ju haft grymma problem med det... Skulle fan bli galen om man får gå och halta hur länge som helst! Har inte tålamod för sånt där skit ;)


Jaja, bara elände med mig som vanligt haha ;) Hoppas ni haft en bra helg!!


#1 - - jess:

vilken mysig kräftskiva:)såå gott ju och super att kunna sitta ute! ni lite längre ner fick ju värsta sommaren..vi har visserligen ok temp och värsta fuktiga luften men inte mkt till sol..mest varit regn,värsta åskan och grått:( knepigt att det skiljer så på inte så lång bit ändå..Men himla gött för er att få en kanske sista?? sensommarkväll att njuta av:)



bra att foten börjar bli bättre men får hoppas inte felbelastningen leder till nya problem som håller i sig!Låter som du har samma trötthetssyndrom som mig..drygt som f*n:( men jag hoppas ditt går över för själv har jag nog känt mig så väldigt länge..kan inte ens minnas när jag sist var ordentligt pigg...men för dig kan det ju hänga ihop med att du haft magproblemen,förkylningar,fotproblem..då tar det ju energi när kroppen ska försöka läka.Hoppas du får hålla dig frisk nu så du får tillbaka lite energi och inte drar på dig nåt mer innan tjejmilen! stoor kram gumman

#2 - - michelle:

åå så mysigt.. :)L-skar kräftor :D



checka gärna in min blogg :)



( skriv inte sv: )

#3 - - XTIO HUMOR på HÖG NIVÅ:

Jag har nu dragit vinnar bilden i rävlingen "vad säger hunden". Vill du se vad det blev för mening så är det bara att gå in och titta.

.

Jag har dock en ny tävling. Den heter "Vad tänker musen" Vill du försöka vinna en plats inför mina 200 - 400 unika besökare och ändå ha kul på vägen så borde du gå in och vara med nu direkt tycker jag och massa andra läsare på min blogg. Tänk på att ju roligare mening du gör ju mer intresserade kommer mina läsare att tycka du är. :D

HYÄR HAR DU SNABBLÄNKEN TILL TÄVLINGEN:

http://xtio.nu/2011/august/tavling-vad-tanker-musen.html

#4 - - Syster:

Mysigt med kräftskiva!! =D

Fan va dött med foten asså...satt å tänkte på det häromdan, PRECIS det du skrev...att det kanske är högre makter som inte vill att du ska springa.. =/

Aja...men så åt helvete kan det ju inte gå..

Jag har fan haft hälsporre ett tag nu...kom helt plötsligt en dag..gick å haltade fram som en 80-åring =O men nu verkar det ha blivit bättre!

Kram pårä gumsan! <3