Julskinka :)

Något som är gott på julen är väl ändå julskinkan :D Om den är ordentligt gjord, man äter ju inte vilken som helst..! Men syrran vet i alla fall hur man gör så att den blir riktigt bra... Vi skulle båda jobba natt igår, så därför gick jag över till henne innan jobbet för lite babbel och julfika :)


Mums...



Knäckemacka med julskinka, stark senap, och julmust... Kan det bli bättre?? :)



Syster Bacill!



Perfekt uppladdning för nattjobb om jag får säga det själv ;)

Har aldrig gjort någon egen julskinka men nu blev jag sugen på att prova... Enligt syster är det inte svårt alls, tar bara lite tid. Så kanske ska införskaffa mig en såndär kött termometer! Hm.
Gott som tusan är det att gå och knapra på i alla fall ;)


Hade en riktigt bra och lugn natt inatt som plåster på såren för natten innan. Nu är jag ledig resten av den här veckan och jobbar inte nästa gång förrens måndag kväll. Känns ju helt galet skönt... Till helgen blir det att åka hem till Dalarna och få mysa med familjen lite. Har inte varit hemma sen i somras så alldeles för länge sen :( Tiden räcker fan inte till... Man går med det där ständiga dåliga samvetet för alla vi skulle VILJA hälsa på och träffa.. Men vi hinner bara inte med allt vi skulle önska, så är det. Hur ska vi hinna när vi knappt ens är lediga tillsammans? Många helger går bort till jobb, tyvärr..
Vi får klona oss, vore smidigt ;)

Har hunnit med ett skivstångspass på Friskis så nu är man så lagomt darrig i kroppen! Nu blir det en lugn kväll i soffan...

Later!
#1 - - jess:

mmm,julskinka är gott fast jag skippar senap på min skiva;) Hoppas ni får det jättebra i Dalarna!Är ju så trist när man inte hinner med allt man vill, som du säger, att bli klonad vore kanske inte helt fel;) Kanske den ena kan ligga hemma och sova vissa dagar medan den andra går och jobbar;)varannan dag eller nåt! Ha en underbar helg min vän! kramar