Koh Lipe-paradiset på jorden...

Ja ni mina vänner... Jag kan inte lova att jag kommer hem mer. Jag har nämligen hittat mitt nya hem ;)
Efter en ganska svajig färjetur hit där jag började fundera om dessa båtar faktiskt KAN välta??? Så kom vi äntligen fram.. I dessa båtar sitter man dessutom inomhus och fönstrena är så suddiga att man inte ens kan se ut.. Spyvarning alltså, tur nog är jag inte den som blir sjösjuk. IALLA FALL, när vi klev ur båten och mötte ett alldeles KNALLturkost kristallklart vatten med en kritvit strand.. Så var allt glömt och förlåtet ;)

Jag förstår vad som menas med att Koh Lipe är "Asiens Maldiverna" ...! Det kan vara den finaste plats jag varit på faktiskt, till och med.

Helt mållösa gick vi runt på stranden och bara gapade och såg oss förvirrat omkring och på varandra. Finns det här stället på riktigt? Fram till oss kommer en långhårig varelse med rött läppstift och stora blommor i håret. Samt håriga ben och mansröst ;) Denna frågar om vi inte möjligtvis ska bo på Mountin Resort? Alltså Thailand. Jag ÄLSKAR THAILAND! Dom kan verkligen det där med service ;) Hon/han och hennes kumpan tog genast våra tunga väskor och lastade dom på en liten minibil. Ja det finns ju inga riktiga vägar på den här ön, så vanliga bilar existerar inte här. Här får man ta sig fram med fötterna eller båt ;) Eller sån liten minibil från hotellen. De väntade på oss så vi fick fixa med stämpel i våra pass och sådär eftersom vi nu kom från ett annat land igen, från Malaysia. Allt gick så smidigt och sen åkte vi mot hotellet.

Väl framme fortsatte vi bara att bli hänförda. Vi är ju inte vana med överflödigt lyx och sånt när vi reser då vi är budgetmänniskor ;) Men fram kommer personalen från hotellet med välkomstdrink, sen tar dom direkt våra väskor vidare mot där vi ska bo... Jag kan väl kort och gott säga såhär: VI BOR SÅ JÄVLA FINT!

I en bungalow med "höga ben" direkt på stranden, med stor terrass med hängmatta och utsikt över det knallturkosa havet.. Det är på allvar som en dröm varje gång man tittar ut ;) Och bara några steg om man vill ta sig ett dopp ;)
Vilket fantastiskt ställe alltså... Troligtvis är det här stället det finaste vi kommer bo på under resans gång så nu gäller det att NJUTA!

Hotellets restaurang ligger ju såklart enligt namnet Mountin Resort långt upp på berget med grym utsikt, och där sitter jag nu och surfar samtidigt som jag dricker en banana shake ;)
Det finns internet på hotellrummet också men det verkar fungera dåligt tyvärr... Men några inlägg ska jag väl lyckas klämma fram dom här dagarna, så förbered er på riktigt ÄCKLIGA PARADISBILDER ;) Hihi...

Koh Lipe ska även erbjuda grym snorkling, bland Thailands bästa snorklingsvatten sägs det... Så vi har hyrt snorklingsutrustning för två dagar nu så får vi se hur det går.



Här sitter vi nu ;)





Våran strand- Sunrise Beach





Jag på vår terrass..








Vi sista kvällen på Langkawi.


Vi hörs :) Har något spännande hänt hemma förresten??
#1 - - Syster:

Men guuuuuud så underbart...jag hoppar i stolen här hemma för jag blev så glad! =D



Nåt spännande kan jag väl inte berätta om tyvärr.. gäsp jag ska nattjobba hela helgen å Magnus är ju påväg till sälen nu. Skönt att bli av me an ;P för han har varit som en unge på julafton..."när skulle dom andra åka sa du Cilla...bla bla osv osv" fast jag redan har berättat det tretusen gånger...haha...gull ponken! xD

På tisdag ska jag till Vendelakliniken för konsultation...tror jag ska göra en kemisk peeling i fejjan...har nån jävla torrfläck i halva ansiktet som bara blir värre varje år..

Sen har jag blivit biten igen...har kollat in tatueringar flera dagar i rad....är fan sugen igen asså ;D fan oxå!!!

Kanske kan önska mig en av morsan i 30-års present?! xD



Hade så underbart nu sötingar!

PUSS och NYP!

#2 - - pim:

Då måste Tulum vara mexicos maldiverna för det såg ut sådär så man bara stod och gapade....jag är inte alls avis när jag sitter i receptionen tittar ut på snön och FRYSER :( brrrr :)

#3 - - jess:

kommenterar lite snabbt här på jobbet, tog ingen lunch så då unnade jag mig att kika in här..och då möttes man ju av paradiset:)Minns känslan du beskriver, så kände vi när vi kom fram till Bottle beach:)Ser riktigt nice ut! Å härligt med snorkling, love it! Här händer inte något spännande alls..det snöar och har väl gjort det i två dagar utan avbrott typ. Annars är det väl bara jobb som gäller men nu är det helg i alla fall!

Gillade ditt linne:) å tror jag har en likadan sådan där tubgrej som du har under, känns bekant:) Njut så mkt ni bara kan nu!!stor kram från mig

#4 - - Jessica:

usch blir alldeles spyfärdig av avundsjuka här! Vilket grymt vackert ställe! Hoppas verkligen att du lägger upp massa fler bilder här ifrån så man kan drömma sig bort! ♥ NJUT till 100% söta du! PUSS

#5 - - Angelica:

Du ser lite röd ut tycker jag, hohoo :-)



Imorn ska jag och Pabbe till Kungsberget med Jocke och Marika. Det ser vi fram emot. När ni kommer hem måste vi också åka.



Om två veckor ska jag på konferens igen, denna gång till Sala silvergruva, kommer nog bli roligt tror jag.



Annars så händer inte mycket. Det är kallt och vi är avundsjuka på er. Jag och Emma enades om att sluta läsa din blogg ;-)



Saknar er, frågan är kanske om Pablo saknar Anders mer än jag saknar dig, hihih :-)



Puss

#6 - - Lina:

Ja vill kräkas, så avis blir jaaaaaag (hur många gånger har jag nu sagt att jag är avundsjuk? tio? det räcker nog inte.. men ja, jag ÄR faktiskt så himla avis på er och ert paradis ;)Ser ju så himla härligt ut.. ååååååååååh. Njut lite åt mig också är du snäll.. med all kyla här hemma så behöver jag att någon lapar sol från fjärran land åt mig (om jag har tur så kanske kanske det telepateras -eller vad det nu heter -bort till mig?!). Jag är dyngförkyld och hes just nu, så jag behöver känna lite lycka :) Puss&kram.

#7 - - Alexandra:

Hamnade på din blogg av en slump och var bara tvungen att kommentera! Jag och min sambo var också på Koh Lipe i januari mellan 10-16e rättare sagt. Vi bodde också på mountain resort men i en bungalow som låg däruppe på berget, nybyggd med havsutsikt. Precis som du beskrev i inlägget så gick jag och min sambo också vara runt och gapade till en början "skulle vi verkligen bo här? Kan det verkligen vara såhär fint?!" hahaha :) Resan till Koh Lipe var lång för oss men sååå värt det! Det är verkligen paradiset på jorden, känns som att man glömmer bort verkligheten :) haha.. Åh vad jag längtar tillbaka nu!