Nattjobb & bebisplanering

Ja nu väntar 3 nätter på jobbet för min del.. Gud vad jag längtar efter min och Anders semester. Må semestervädret ha anlänt då också... Jag mår mycket bättre nu så hoppas det ska gå skapligt med nätterna ändå. Är dock väldigt trött fortfarande men jag ska försöka sova mycket under dagen och inte göra alltför många knop ;)
 
Nu har jag skickat in papper om graviditetspenning, så nu är det bara att vänta på domen.. Antingen får jag gå hem 2 månader innan barnet ska komma, eller så får jag jobba in i det sista som alla andra ;)  Vi som har fysiskt krävande jobb som tex inom vården har rätt att söka, man blir ju inte rik på det men det kan jag tycka det är värt då det inte är många gånger per liv det händer.. (Eller ja, beror ju på hur många barn man ska ha men vi ska då inte ha 10 ungar i alla fall ;)) Man jobbar ju ALLTID annars så tycker man kan unna sig den tiden. Det är slitigt annars också på en sjukhusavdelning, men när man har en mage stor som en elefant så blir det lite annat.
 
Självklart vill jag inte utsätta mig eller barnet för några risker heller, allt möjligt händer ju på mitt jobb. Smittor, tunga lyft, hot/våld, mycket spring, stress som fan.. Man vill ju inte få en spark i magen direkt. Alla andra har blivit beviljade på vår avdelning innan som väntat barn, så man får ju hoppas jag blir det också.. Vore bra att få vara hemma och vila sig lite innan den lille kommer, dessutom ska vi flytta så vi kommer ha massa att fixa där hemma... Men kom gärna och hälsa på- jag kommer nämligen vara gräsänka ganska mycket i höst då Anders fått tjänstledigt och kommer åka till Norge ca 3 månader och jobba innan bebben kommer. Han blir ju inte borta i ett sträck förstås men blir ju ändå väääldigt tomt.. Men vi behöver pengarna!!
 
Nu har vi dock en stor lyx som ska få ärva/låna typ ALLT man kan tänkas behöva till en liten av min bror & Lina, som har två små knoddar som börjar bli stora nu och inte behöver bebisgrejer mer. Det är så bra och vi kommer spara in så mycket pengar på det att jag nästan får dåligt samvete... Så tacksam♥
 
Det vi behöver köpa är barnvagn, någon som har några tips?? Sen blir det ju lite smågrejer förstås som man kanske vill ha nytt till sin lilla älskling ;)  Ett och annat plagg kommer man nog köpa om jag känner mig själv rätt :P Men jag har faktiskt inget emot begagnat, det är både miljövänligt, ekonomiskt och kemikalier är urtvättade för länge sen :)
 
Blivande morsan smider planer :)
 
 
#1 - - jess:

Vad skönt att du mår bättre gumman! får hoppas jobbnätterna flyter på smidigt! Å hoppas du får gravidpenningen beviljad, men det tror jag säkert:) Önskar man själv kunde söka liknande men det är bara att jobba på tills dagen är kommen;) men är väl om inte annat bra för ekonomin kanske om man nu ska försöka motivera sig till att se det positiva;) Men jag har inte hört någon inom vård, förskola och liknande som inte fått gå hem tidigare med betalt så jag tror säkert du blir beviljad:)
Får hoppas jag kan få till ett besök hos dig i höst mellan flyttlådor och allt jobbande. Vore så skoj:)
Ha det gott nu gumman! kram kram

#2 - - Susanne:

Jag kommer aldrig att glömma Ellas vagn, en emmaljunga 360 något sådant, med snurrhjul där fram. Hur bra och rejäl som helst trots de små hjulen fram, de underlättar bara. Men det är en smaksak :) Jag har ju också enormt mycket saker bara så du vet ;) No more babies for me...

#3 - - Linda:

Så roligt att läsa vännen :)

Jag visste inte att ni skulle flytta heller :O så inte bara du som inte har koll ;)
När och var bär det av? Förstår ju att ni behöver större nu när familjen växer :)

Vi måste verkligen ses snart.

Puss och Kram <3

#4 - - Emma - mitt liv som blivande mamma :

Hej!
Jag fick din kommentar men jag svarar alltid i min blogg men nu gick jag ju in här och då känns det dumt att inte skriva :)
Grattis till den blivande familjemedlemmen !
Jag räknar verkligen dagar tills min bebbe kommer :)

Och det där med vagnen, ni kanske har hittar någon men jag måste säga att jag älskar vår vagn, inte för att jag kört den med någon i men jag bara älskar den ! Det är en bugaboo cameleon och är så lätt att köra . Och vi köpte en begagnad och jag är jättenöjd :)