Helgen

En skön och lugn helg har det varit, efter ännu en vecka med fullt ös både på jobbet och efter jobbet..! Dagarna går verkligen i ett så man känner sig ofta som en Duracell-kanin.. Nu har verkligen nedräkningen börjat tills vi ska få åka bort och vara tillsammans och bara slippa allt med vardagen ett tag. Det är nog det jag ser fram emot mest, familjetid och slippa allt som har med hushållet att göra.. Sen kommer nog sol och värme på tredje plats, haha ;)
 
Anders har jobbat helgen igen så jag och Ivar har hängt med fina vänner istället. 
Klockan har vi ställt om till vintertid även här, men motsatt till många andra småfolk så sov Ivar till 07 (alltså egentligen 08!!) så jag vågar knappt yttra mig, men vi har det riktigt bra med sömnen nu.. Vet många som typ aldrig får sova flera timmar i sträck och det är verkligen så otroligt tufft. Kan konstatera att efter Ivar fyllt 1,5 år så vände det för oss. Han sover i princip alltid bra nu, (om det inte är något speciellt då..) han vaknar oftast en gång per natt och kommer då in till oss och kryper ner i vår säng, och vi alla somnar om direkt. Det får han gärna göra så länge vi alla sover så bra, det är huvudsaken ;) I mars räknar jag med att sömnbrist-infernot börjar igen, men då är jag åtminstone tacksam att vi hann ladda batterierna emellan barnen med att få sova bra på nätterna i nästan ett år (om det nu håller i sig). Ivar har skämt bort oss ett tag nu så nätterna med magont och skrik har man nästan förträngt! Intressant ska det bli att se hur det blir med nästa gosse :)
 
Den här sötnosen har vi bland annat myst med i helgen, världens goaste lilla Oskar!! (Tillsammans med mamma Ann förstås)
 
Snabb lunch i vagnen, man är väl flexibel säger Ivar ;)
 
Hann med en nakenbild från vecka 21 ;D
 
Bästaste syster kom på middag ikväll och då bjöd vi på vegetariska biffar med hasselbackspotatis. Inte för att skryta men.. Det blev jävligt gott xD Miljövänligt värre dessutom, win, win! Har mått så bra i helgen och till och med tyckt det varit roligt att laga mat! Underbar känsla att "vara tillbaka" :)
 
Hoppas ni också haft en fin helg :)
#1 - - LinaH:

Recept, tack! Jag som i stort sett bara lagar vegetariskt nu för tiden kan behöva lite ny inspo mellan varven :) Fin kula också! Puss

Svar: Jag måttade mest från huvudet, men kokta linser, rivna morötter, hackade soltorkade tomater, ägg, rödlök, kalvfond.. Och sen biffade jag till dom och rullade dom i ströbröd innan jag stekte :D
Lovisa