Mamma och Ivar-dag!

Jag har varit ledig idag, för sen ska jag jobba helgen. Ivar och jag har fått en massa uträttat idag, som storhandling och varit till återvinningen.. Han var så duktig och hjälpte mig packa in allt i hissen, bästa hjälpredan<3 När vi vaknade i morse var jag så pigg att jag var säker på att klockan typ måste vara 10! Istället var den 07.. Men lite andra preferenser nu när man går upp SENAST 05:30 varje dag till jobbet ;) Då känns 07 som världens sovmorgon och det är ju förstås bra när det lär dröja några år tills barnet sover till 10 ;)

Nu är det riktigt ruggig höst ute! Skönt tycker jag när man kan burra in sig i varma halsdukar och mössa! Älskar frisk höstluft!! Synd bara att förkylningar kommer som ett brev på posten så fort kylan kommer.. Anders och Ivar snorar ikapp, själv har jag klarat mig hittills. Men är ändå förvånad att det nu gått över en månad sen Ivar började på dagis men vi har inte behövt vabba en enda gång än! PEPPAR PEPPAR, det kommer väl nu för att jag skrev det där ;) Han var ju sjuk mer än frisk förra hösten, han hade feber VARJE vecka.. Så tillslut väcktes till och med tankar som leukemi hos mig.. Men mot vårkanten lättade det äntligen upp och kanske byggdes hans immunförsvar upp förra hösten! (Hoppas)

Börjar även längta rejält efter vår resa i november nu när man fryser så fort man går ut ;) Gud så härligt det ska bli, 3 veckor i fantastiska Thailand. Underbart!! 

Kan även våga mig på att säga högt att jag faktiskt mår bättre nu! Äntligen.. Mår fortfarande lätt illa och lätt huvudvärk, men det här är ingenting mot hur det var.. Var över en vecka sen jag kräktes nu! Hurra...
Det gäller dock att jag sköter sömn och mat, annars blir jag dålig.. Kvällarna är fortfarande min sämsta tid på dygnet för att jag är så trött. Blir då väldigt illamående och kväljer och hulkar.. Men jag kan överlag fungera ganska normalt och det funkar ok att jobba! Trivs riktigt bra! Även fast det är väldigt mycket.. Trodde aldrig jag skulle säga det om ett jobb i kommunen i jämförelse med landstinget/sjukhuset.. Men där är det en helt annan sorts stress. Blir man sjuk eller när man går hem så lämnar man jobbet till någon annan som tar över. Men så funkar det inte nu. Nu ligger jobbet kvar och bildar högar när jag inte är där. Ingen gör mitt jobb. Så det kan till och med kännas stressande att ha en ledig dag för man vet att man halkar efter.. Hoppas dock på att komma mer i fas snart med allt, det är ju otroligt mycket pappersarbete i jämförelse med sjukhuset...
Väldigt roligt dock att få lära känna "mina" kunder och följa dom! Det här är absolut mera min grej än att flänga runt :) Och man hinner helt klart äta lunch och gå på toaletten utan att någon dör och det är jag glad för ;)