Tvåbarnslivet

Dagarna går fort och man behöver inte fundera så mycket på vad man ska fördriva tiden med numera- det löser sig helt på egen hand hehe ;)

Men vi har det bra! Ibland är jag sjukt trött av sömnbrist och dom dagarna är jag kanske inte alltid helt uppåt- men jag förvånar ändå mig själv med vilket tålamod jag har med Ivar trots detta. Det trodde jag inte innan faktiskt ;) Men en sak har jag lärt mig: småbarnstrots är jobbigt men det blir då enbart MER jobbigt om man inte håller sig lugn och pedagogisk.... Så när man är nära att bryta ihop i ett utbrott själv så får man bita sig i tungan och tänka att nej justja, det är INTE värt det!! Det blir bara sju resor värre..

Oftast känner jag mig bara sjukt glad och tacksam att vi har så fina grabbar!! Det gjorde vi riktigt bra alltså ;)

Känner mig som mig själv igen och visst har det tagit lite tid efter graviditet, förlossning och hormoner som sprutar ut genom öronen. Vissa dagar har jag grinat åt allt! Men nu börjar jag känna mig lite mer stabil igen ;) Kan även koppla av bättre nu och ta tillvara på tiden med storebror tex när lillebror sover. Första veckorna var det svårt att inte vara stressad och tänka på att jag snart måste amma osv.. Sen fick man dåligt samvete över det och så grinade man igen. Haha. Skönt att det lagt sig lite. Nu tar jag det lite mer som det kommer och ammar ute fast vi är i lekparken osv, har gått fint hittills! Ivar är jätteduktig oftast och brukar inte rymma alltför långt ;)

Visst blir det lite puls och svett när dom grinar ikapp och man är själv med dom, vem ska man ta först, osv.. Dom har ju en tendens att smitta varann också- grinar den ena så börjar den andra ;) Men man har ju inte så mycket val, så man får ta en sak i sänder och ev skaffa sig öronproppar ;) Galet hur snabbt ens preferenser ändras också.. Nu om man bara har hand om ena barnet för en stund så känns det som semester typ, haha! 

Ebbes mage är bättre och oftast är han nöjd och cool. Lite sällskapssjuk ibland men det kan man väl få vara ❤️ 

Nätterna är lite till och från, men det är förvånande hur fort man vänjer sig med att bara få sova ett par timmar i sträck och vara uppe i tokottan. Vaknar ofta med varsin gosse tryckt mot mig på varsin sida snusandes i varsitt öra.. Ingen är som mamma förstås ;) (ska påminna dom om det här när dom är 20 hehe) Det här med att sova i egna sängar går alltså ganska dåligt xD Men jag är glad OM dom sover, platsen är inte lika viktig haha...

Skulle inte byta den här tiden mot något! ❤️