Höst!

Hösten är här, utan tvekan.. Men det har bjudits på flera riktigt härliga och soliga höstdagar. Jag må vara sjukligt trött och sliten många gånger och känna mig lika fräsch och piffig som en luffare (med tanke på all tid man har över för fåfängt fix numera) MEN flera dagar här nu när vi varit ute i lekparker och solen skinit på oss, barnen har MESTADELS varit glada, Ivar har skrotat runt och pysslat med sitt och Ebbe har studerat gräset.. Då skäms man nästan över att man klagat på att det är tufft att vara föräldraledig och man önskar man kunde vara hemma med dessa underbara pojkar några år till!!

Sen glömmer man lätt känslan fort när båda senare grinar ikapp nonstop och Ivar ropar "bajs-mamma!" för trettielfte gången.. Osv.. Det finns både hopp och förtvivlan dagligen men jag älskar kaoset också ;) Ivar må vara en tyrann ofta men han är så jäkla rolig alltså när han spekulerar och funderar! Älskade skitunge! SÅ mycket det händer mellan 2 och 3 år rent mentalt! Så häftigt att följa även fast man ofta vill rymma till skogs också ;) Verkligen från bebis till en fullt tänkande liten person. Och Ebbe han bara är han ;) Han klagar bara om det är något, tex tänder eller trött, men för det allra mesta nöjd och cool, hur lätt som helst att ha med sig. Så jäkla go den ungen är, honom vill man bara käka upp typ..

Och det här med hus alltså. MAGI! Kunna hänga inne en dag när det regnar men fortfarande kunna ha plats att leka och ha nöjda barn! Och kunna vara UTE på sin GÅRD! Snacka om skillnad, som vi njuter! Jag och grabbarna går ut och hänger medans Anders lagar mat tex.. Så underbart så det är inte sant! Ivar älskar att vara ute och fixa! Han har hjälpt mig (hehe) när jag klippt äppelträdet och buskar och grejer, det skulle han kunna pyssla med en hel dag! Flyttar aldrig härifrån ;)

Vädret!!

Kunna skrota runt ute på gården...

Vårat äppelträd har fått sig en omgång!

Kunna elda i kaminen på kvällen.. Seriöst, älskar höst! 

Mys mys mys! (Och grin grin grin också förstås hehe)

Japp, jag är söt! Frågor på det?


Någon som övar dagligen på krypposition nu!! Nu 5,5 månad gammal... Ivar kröp ju aldrig så gissningsvis hamnar vi snart i chock hehe..

Eller så är det yoga han håller på med ;)


Dom här två alltså ❤️ Det är mina grabbar det!!

Leka med sand har plötsligt blivit Ivars nya grej! Och det kan han hålla på med LÄNGE!


Så mycket att titta på utomhus ❤️