Jobbhelg

Jobbhelg denna helg och det har varit helt galet.. Massor med akut sjuka och dåliga patienter, allt händer på samma gång typ och såna gånger blir det så otroligt sårbart att vara bara 1 sjuksköterska på ett område med ca 300 kunder.. (Vi jobbar bara så på kvällar och helger, dagtid jobbar vi som vanligt på vårt eget hus med våra egna patienter/kunder) Inte alltid lätt att prioritera då och det ansvaret är inte så roligt! Ibland är det lugnt med alla och ibland blir alla dåliga samma dag. Igår hade jag behövt klona mig så jag kunnat vara på flera ställen samtidigt.. Bröt till och med ihop lite när Anders ringde mig.. När man ätit frukost kl 06 och sen när klockan är 13 och man inte ens har hunnit sitta ner en minut och fått i sig en frukt!! (Ännu mindre lunch) Blodsocker alldeles för lågt, stress, känslan av att vara otillräcklig, en telefon som ringer konstant och GRAVID! Sjukt dålig kombination.. Man vrider ut och in på sig själv och gör så gott man kan medan alltför få förstår hur mycket man sliter.. Samtidigt så blir man (på sikt) väldigt stärkt av såna jobbpass. Inte så kul när man är i det men efteråt känner man ju att man klarar vad som helst nästan.. Man stressar inte upp sig för småsaker.

Men såna pass är vårdyrket i ett nötskal ganska ofta tyvärr.. För få resurser, för lite personal. Nog många som känner igen sig. Nu jobbar jag kväll idag och har fått en välförtjänt sovmorgon.. Hoppas på lugnare tempo ikväll men vi får väl se.. Jobbar ju som sagt bara var 6:e helg nu i kommunen så det är ju lyx om man jämför med sjukhuset. Dock alldeles tillräckligt när man får slita såhär...!

Nu blir det häng med mina grabbar under dagen innan jag ska iväg!

Ett hav av dessa blå blommor (Skilla?) i vår trädgård :)