Sovrumsfix till busarna

Idag har det verkligen varit fullt ös! Hela familjen har varit på shoppingturne för att fixa till ett sovrum åt grabbarna..

Såhär tråkigt ser det ut nu..

Världens bästa mormor bestämde sig nämligen för att köpa den underbara familjesängen från Mio till pojkarna.. ! (❤️❤️❤️) Så vi har varit där idag och valt madrasser, lådor och hela kittet och nu är allt beställt och körs hem till dörren inom 2 veckor, smidigt och bra! (Dom kunde väl stanna och skruva ihop den också hehe)

Sen har vi varit på Ikea och Jysk och köpt nya sängkläder till sängen och matta och smått och gott till rummet för att få en mysfaktor där inne. (Mysfaktor noll nu). Ska bli roligt att göra fint där!! Grabbarna gillade sängen från första stund och Ivar lovade blint och heligt att han ska sova där och frågar nu var tionde minut när sängen kommer.. Kan bli långa 2 veckor xD Får väl se hur det blir med den saken då båda nu alltid sover som två små grisar i vår säng. Men det blir liksom lite trångt med 5 personer i samma säng, dessutom en bebis som ska ammas och ev inte har lust att sova på nätterna= väcker sina brorsor osv osv...

Slutar väl med att det blir jag och bebisen som får sova i nya sängen xD Men hoppet lever ;)

Såhär ser den ut :)
Sen blev det lunch på Ikea förstås! När vi kom hem har Anders varit iväg några timmar och spelat tennis.. Så då har jag och grabbarna städat övervåningen och även begett oss upp på vinden alla 3 (!) och letat fram bebisprylar och grejat.. Typ med livet som insats att gå upp där höggravid med två busar.. Men märks nu att man börjar boa och bli less på att vara gravid. Man vill bara få saker gjort och orkar verkligen inte vänta tills barnen somnat!! Lite lätt livsfarligt att klättra upp där med dom- men dom tyckte det var skitkul och ingen ramlade ner så slutet gott ;) Förutom att Ivar såg en död geting där uppe och fick PANIK! "En spindel mamma!!!" Typiskt, då hade man visst spridit vidare den skräcken till sitt barn xD Jag som tycker jag varit så diskret..

Sen har vi haft besök och grillat nu på kvällen.. Härligt, men nu är jag helt slut! Ebbe håller på att få fler tänder och har lite feber och har varit skitgrinig idag.. Så nu ska jag njuta av tystnaden när dom äntligen somnat ;)

Har haft ganska mycket förvärkar på kvällarna nu, vilket genast ger mig en dos ångest inför förlossningen.. Faaan vad ont det gör! Hjälp, ska jag verkligen göra detta en gång till... Lite sent att backa nu xD Fan, fan, fan! Men det är så himla häftigt också! Längtar med skräck haha...