Giv mig styrka

Man jobbar heltid som sjuksköterska. Springer som en iller på jobbet och man har 24 kunder att ensam ansvara för- hjärnan går på högvarv ca HELA DAGEN! Men det är roligt och skönt också att använda hjärnan (som jag saknat det när jag var föräldraledig!) så förstå mig rätt haha! Men jag är gravid och har mycket huvudvärk så man blir ju trött och sliten av att köra hårt hela dagarna! Och i princip väcker Ebbe mig alltid 04:30-05:00 tiden varje morgon och sen somnar han om men MIN klocka ringer 05:30 varje dag så jag hinner aldrig somna om! Men vi sover åtminstone bra på nätterna nu och det är jag sååå tacksam för, MEN det betyder ju inte att jag har energi så jag studsar fram ändå när jag går upp i ottan vareviga dag.

Hem från jobbet helt slut... Möts där av två trötta griniga killar som turas om med att gallskrika och grina (när dom inte gör det i kör då) för att dom är trötta och hungriga. Pappan är helt slut han också men försöker rådda mellan barnen och spisen för att få någon sorts middag på bordet INOM KORT innan vi alla smäller av. Middagen består av 2-3 tuggor var sen går det mesta ut på att kladda och kasta mat över hela köket och sig själv kantat med grin och skrik. Jag och Anders äter i omgångar....

Just nu är Ebbe grinigare än grinigast på grund av tänder och jag vet inte allt. Han är väl nöjd 2 minuter åt gången typ.. Hans humör alltså! Hans pipa knäcker lätt Malena Ehrnman!
Sen har vi Ivar då som är inne i någon ny trotsperiod och är sååå grinig! Blir galen på honom!!! Tack och lov att det är Anders som är hemma just nu annars hade jag klippt av mig öronen!!

Och i juli kommer det en till?!? Haha ja men det var ju en jättebra idé xD Älskar kaos, kom till mig bara..... Hur ska vi klara detta?! Vänta lite nu, hur var det vi tänkte nu igen... xD

Dagen brukar sluta lika, runt 19:30 sover båda barnen (äntligen!), vi pustar ut och tycker dom är världens finaste (när dom somnat!!!) och somnar sen vi också inom kort totalt utmattade, fysiskt, psykiskt och mentalt! Romantiskt värre ;) 

Men vilket jäkla team vi är! Hade aldrig klarat detta utan varandra kan jag lova! Tvåbarnschocken märks ju definitivt av mera nu.. Så blir ju intressant att se hur trebarnschocken blir ;) Kan bara konstatera en sak: småbarnsföräldrar är superhjältar!!

Bästa sättet att fördriva tiden griniga kvällar ;) (japp dom har tatueringar, hårda killar vet ni)

#1 - - Louise:

Haha känner verkligen igen mig.