Vardagslunk

Gud vad tiden går fort. Veckorna bara rasslar fram! Är med barnen dygnet runt så dom börjar kännas som ens kroppsdelar, framförallt den lilla. Skulle behöva ett litet break men det är svårt när man ammar... Snart är den här tiden över (syftar främst på amningstiden) och då vet jag att jag kommer sakna den! Men låst, det blir man..

Vi har kommit in i en lite tuffare period vad gäller läggning och nattsömn. Först och främst vill ingen sova och sen ska det tjafsas och bråkas.. Det tar ofta TIMMAR innan alla 3 sover på kvällen! Man blir galen. Man får vara glad om man hinner med en dusch själv innan man sen måste gå och lägga sig för att orka med natt med diverse uppvak av olika barn och dessutom amning. Och sen alltid någon av dom som vaknar i ottan och vill fånga dagen. Vissa nätter känns det som man inte gör annat än söver om barn en efter en och sen blev det morgon och kvar blev ingen sömn för den här morsan... Nu jobbar inte Anders natt jämt men det blir ändå en hel del.

Men i perioder har det funkat jättebra så man får härda ut och hoppas att denna fas snart är förbi.

Dagarna går i ett och ens sociala liv är ju typ obefintligt! Man har ständigt dåligt samvete för alla vänner man typ aldrig hinner höra av sig till eller träffa.. Har jag någon stund över så vill jag bara dö i soffan typ. Jag orkar inte ta tag i något. Är helt slut! Jag vet att det kommer andra tider sen, men det är tufft ändå. Men ni är i alla fall inte glömda om ni går in och läser detta någon gång❤️

Den här tiden på året gör väl inte saken bättre heller.. Ett evigt mörker typ 😂 Är nog fler än jag som inte är sådär överdrivet pepp. Bara för att få lite ljus i mörkret OCH roa barnen med något i helgen när det bara regnade och jag bara inte ORKADE kämpa ut med barnen... Så tjuvstartade vi julen här hemma ;) Faktiskt, så gör det ganska mycket! Mera mysbelysning åt folket!

Såhär ser våra morgnar ofta ut innan vi kliver upp! Det är mysigt också med såna här små gosiga troll ❤️

Rensa kartongerna med julsaker var ju en hit tyckte barnen, men till deras stora besvikelse fick inte alla tomtar och julgranskulor komma fram än ;)

Kram på er så länge från trötta morsan..

#1 - - Lillemmish:

va mysigt, gillade verkligen julstjärnan :D

kram kolla in hos mig

Svar: Tack, ja den är helt underbar!! Blir urmysigt sken av den. Köpt på Elkedjan ;)
Lovisa