Att ha 3 barn

Ja det är ju faktiskt lite lustigt.. Flera har sagt till oss att dom fattar inte hur vi pallar med 3 barn, för dom tycker det är fullt upp med ett eller två.. Men det var ju samma sak för oss haha! När vi hade bara ett barn så hade då vi fullt upp med honom också! Grejen med ett barn är ju att man måste underhålla denne så mycket, om man jämför med nu. Ivar var inte direkt nöjd med att sitta och leka på en filt för sig själv! 😂 Man var tvungen att roa honom och komma på lekar hela tiden för att ungen skulle vara nöjd! Ibland kan faktiskt det vara jobbigare.. Beror väl såklart på vad man har för barn också..

Men sen fick vi ett till barn, och visst blir det mer att göra: är ju en till liten person att ta hand om! Men ganska snabbt kunde ju Ivar och Ebbe roa varandra! Plötsligt behövde man inte sitta och leka "titt-ut!" tills man kände sig helt lobotomerad så ofta längre ;) Jag älskar mina barn, MEN! Tycker inte det är så jättekul att leka jaga i 2 timmar eller bygga lego som dom bara tar sönder, eller leka med bilar men varje initiativ man tar i leken slutar med utskällning från storpojk "INTE SÅ MAMMA!!" "Nej mamma det där är MIN BIL!" "Nej sådär kan inte den bilen göra!!" My way or the highway liksom.. (Dvs Ivars way) Däremot älskar jag att se mina barn leka med varandra, det är det bästa jag vet! Så länge det inte slutar med bråk och slagsmål vilket förstås är ganska ofta ;)

Och nu med 3 barn så är det ju kaos.. Hehe. Hade vi inte att göra innan så har vi det definitivt nu ;) Den minsta är väl inte så besvärlig i sig egentligen, är väl mer att han vill bli buren jämt och då är det så svårt att hjälpa/leka/trösta dom andra.. Häromkvällen var jag och Henry borta så Anders var hemma själv med dom andra två. Sen sa han att det hade känts som rena semestern. För att han bara hade hand om två. Eller så var det främst för att frugan var borta hahaha.

Men är lite lustigt det där hur man anpassar sig! Nu kan man ju tycka att vi måste haft så sjukt lugnt när vi bara hade ett barn även fast vi inte hade det!

Fattar knappt själv att vi har 3 barn.. Är inte ens så speciellt barnkär egentligen så vet inte hur detta gick till ;) Vad jag vill komma fram till är att man klarar ju mer än man tror, men klarar vi 3 barn så klarar nog alla det 😂 Eller dom flesta i alla fall! 😉