Måla om huset

Våran fasad behöver målas om, det är inte urakut men behöver göras inom närmsta åren i alla fall. Vårat hus är ju väldigt stort OCH högt -så vi kommer behöva skylift för att komma åt. Viss panel behöver bytas också.. Så det är ett jättejobb... Nästa sommar kommer det inte vara aktuellt med tanke på att barnen är så små än.. Får se om det kan bli av tidigast sommaren 2018. Kanske måste vi även dela upp jobbet på 2 år.. MEN vi ska renovera entrén och även räcket runt altanen som ser hemskt ut, och det vill vi verkligen göra nästa sommar. Men då behöver det nya målas direkt så vi måste bestämma oss vad gäller färgen, eftersom det ska ha samma som huset förstås.. Vi är så himla kluvna och fram och tillbaka vad gäller färgen haha... Första gången jag såg huset tänkte jag direkt att jag ville byta färg- i alla fall runt knutarna. Men nu har både jag och Anders ändå börjat gilla färgen och att den är lite originell! Det allra smidigaste vid ommålning är ju att behålla samma färg... Men är ändå lite sugen på att byta.. Har sett så mycket olika vita och gråa hus tex och det är ju så SNYGGT!

Vet inte hur vi ska kunna bestämma oss, haha... Betonggrunden ska vi måla om nästa sommar iaf (förhoppningsvis) för den är mest akut då den har massa sprickor. Det kommer nog bli väldigt bra den dagen det blir klart 😅😅

Igår fixade vi lite höstblommor också som jag och Ivar pimpade med skatter från skogen ;) Fint va!