Migrän migrän migrän....

Vidriga jävla skit. Lagom tills min mage blivit okej igårkväll, vad händer? Jo det bara small till så hade jag migrän i skallen istället. Och det har hållit i sig HELA NATTEN. Men det är ju som det brukar för dom två grejerna brukar ju komma hand i hand... Suck. Jag hatar det verkligen, känns som man kört in en tegelsten i skallen genom ögat ungefär. Skönt.


Har ju några migräntabletter hemma som är receptfria på apoteket, så tog en sån men det hjälpte inte mycket.. Måste fråga läkaren på jobbet om hon kanske kan skriva recept åt mig på dom där tabletterna som hon hade, vad det nu var..

Är bättre nu men känns som att migränen kan komma tillbaka närsomhelst och lurar runt hörnet.. Så blir inget ansträngande idag, ska lägga ner datorn efter det här. Den är nog det sämsta man kan sitta med! Men nu är jag så himla uttråkad så jag dör. Vad ska man fördriva tiden med? Blir ju hemma från jobbet idag med, känns inte bra men vill inte gå dit igen heller och få en ny attack, då lär ju folk tro man är kocko...

Har jätteont i magen också :( Men ni vet sådär som jag brukar få efteråt, det här kan säkert sitta i en vecka nu.. Så himla dryyyygt jag hatar min mage!!!! Dumma :(
Ska ta mig till apoteket och hämta ut mina nya Omeprazol tabletter för de brukar kunna lindra något efter ett par dagar.






Hittar inte så mycket vettigt om bukmigrän när jag kollar på internet, det handlar mest om att småbarn har det innan de utvecklar vanlig migrän. Blev ju en konstaterad diagnos för bara några år sen så det är ju inte speciellt känt.. Men hittade en intressant artikel om en tjej som hade det, låter nästan som mig! Här kan ni läsa om det.

Nu ska jag försöka hålla mig borta från datorn.....
#1 - - Jessica:

Åh gumman vad jag lider med dig! :( Och det är ju så drygt att inte kunna göra nåt alls egentligen när man har så ont! Slökolla på tvn med ljudet avstängt kanske?! För jag antar att läsa en bok är alldeles för ansträngande med huvudvärken. Du gör i alla fall rätt i att stanna hemma och bara vila upp dig! :) Krya på dig sötan. Puss o kram

#2 - - linna:

usch ja blir så lessen skickar massa energi till dig!! om det är nån tröst är du världens roligare när det gäller att blogga, skrattar alltid åt hur sött du uttycker dig!! kraaam! ♥

#3 - - jess:

men fy,att allt ska komma samtidigt:( Artikeln låter ju verkligen som det du har även om du inte alltid får det just på natten..men vanlig migrän kan ju komma vilken tid som helst så det bör väl bukmigrän också kunna göra. Hoppas magvärken ger med sig med tabletterna du ska hämta ut och att du kan få utskrivet den där medicinen läkaren gav dig! Är så hemskt att det ska behöva vara sådär för dig,lidet verkligen med dig gumman. Önskar jag kunde trolla så du fick vara frisk! Krya på dig och hoppas du snart mår bra!Massor med kramar!!

#4 - - Syster:

Men åhhhh....fisan, gud va HEMSKT =( Jävla MAGE!!!!!

Men det kunde du ju ändå inte veta, att det skulle bli så illa lixom....för ibland har det ju gått bra?!! ...att dricka sprit alltså.. =|

Ja, men du får helt enkelt sluta med det, för såhär kan du ju inte må xO det är inte värt det alls.

Det får bli Lovisa med Tetran hädanefter ;)

Men skitsamma att du blev dålig på jobbet, du va omgiven av kunnig personal iaf...och nu förstår dom kanske lite bättre att problemen med din mage inte bara är lite småtjafs..!

Prata med läkaren sen så att du kan få nåt på recept. Tills sist kanske du hittar nåt som FUNKAR, för det är ju mer troligt att det är nån medicin man får på recept...och man måste ju prova innan man vet lixom!!

Krya På Sig Kramar!

#5 - - Ulrika:

Stackars Lillgumman, fy så hemskt!! Och jag förstår att det var skitjobbigt att det började på jobbet, men som din kära syster skrev här ovan, tur att du var omgiven av kunnig personal som kunde ta hand om dig på bästa sätt. Hoppas också du kan få något recept som tar hand om magen för det här låter ju helt genomvidrigt, du ska INTE behöva få såna här "anfall". Hoppas så du kryar på dig.

Massa god energi-kramar till dig min vän.

#6 - - Migrän Max:

Trist med migrän. Inte nog med att du ska ha en eländig värk. Du ska dras med biverkningar också.

Jo jo, det där med magen känner jag till. Jag fick käka Primeran mot illamåendet och massor av Samarin mot magvärken. Ibland hjälpte det, ibland inte...

Hoppas magen är bättre nu!