Hunger Games.

Blev en supermysig kväll igår! Först mat på Helt Enkelt och sen bio där vi såg Hunger Games. Skriver mer om den där nere! Gillar i alla fall att Pablo och Anders har en liten bromance och bokar in gruppdater åt oss utan att jag och Angelica behöver anstränga oss x)


Pabbe och Angelica :)



Jag och darling



Vi behövde inte svälta ihjäl på bion... Tur ;)



Filmen var i alla fall skitbra, vilket förvånade mig efter som jag vanligtvis inte alls gillar science fiction ;)
Den handlar i alla fall om "framtiden" i USA som är uppdelat i 12 distrikt. Människorna lever fattigt och i svält i många av distrikten. Varje år anordnas av de rika och högt uppsatta något som heter "hunger games", där 2 ungdomar från varje distrikt ska "offras" och vara med i spelen. Man drar lott om vilka det blir, och för ungdomarna är det rena skräcken när lottningen ska ske. Av alla 24 ungdomar som är med är det bara en som kan vinna, och överleva. Alla andra dör, för spelen går ut på att överleva längst och att slå ihjäl varandra typ.. Riktigt brutalt! Resten av världen ser på och tycker det är bästa underhållningen på hela året, och man tippar på vem man tror vinner. Självklart blir det ju filmens huvudperson som ska vara med i spelen, och tvingas lämna sin familj och pojkvän..

Den var grymt spännande, och den är ju baserad på böckerna, som jag vet finns i 3 delar så det lär ju bli fler filmer ;) Kan inte förstå dock att den är från 11 år, kan inte rekommendera att barn ser den för den är som sagt brutal... Här kan ni se en trailer!


Idag har jag hunnit luncha på stan med Ann, det var länge sen vi sågs så vi hade mycket att uppdatera oss om så tiden gick fort :)
Nu ikväll ska jag hem till min syster och ha mysmiddag och prata skit :) Som jag sagt tidigare är det inte helt optimalt att ha flera sjuksköterskor inom familjen, för det är inte ofta ens scheman synkar så man kan ses ;)
Jag är gräsänka tills imorgon så då passar jag på att göra lite saker jag vill :D

Hoppas ni får en bra lördag!