Mot gladare kropp!

Jaha, då var sötebrödsdagarna över.. Som min vän Lotta brukar säga ;) Vi har förvisso ätit relativt ok till och från, men senaste veckorna har vi bara ätit skräp typ.. Blä. I renovering och flyttkaos har det blivit en och annan pizza kan jag säga.. Och köttbullar.. Och korv.. Och godis... Och fika... Osv...

Nu får det vara nog. Och skriver jag det också här och inte bara inne i mitt huvud så måste jag ju se till att vi håller det ;) Nu får det vara nog med att trycka i våra stackars kroppar med skräp. Usch..

Det är även dags att försöka ta tag i träningen! Eller prova åtminstone. Har fortfarande foglossning, svanskotan är bättre men ländryggen bråkar än. Efter att ha lyft mycket tunga grejer under flytten så fick jag även ont i nedre regionerna efteråt.. Så jäkla trist att behöva ha det såhär efter mer än 5 månader efter förlossning. Men eftersom det inte gått över "av sig självt" och heller inte med hjälp av kiropraktor osv, så ska jag nu börja med lättare styrketräning hemma. Får se hur det går. Körde ju "mammamage"-appen ett bra tag och tyckte den var bra! Nu är det dags att prova lite "vanlig träning". Jag hoppas att det är så enkelt att det blir bättre av att stärka upp musklerna... Hoppas kan man ju alltid.

Körde mitt första pass ikväll och det var ynka 15 min men var heeelt svettig ;) Blir intressant att se hur det känns imorgon ;) Har laddat ner en ny app för hemmaträning, man kan ju komma långt med enkla medel nu när man inte direkt vältrar sig i överbliven tid ;)

Gravidkilona är i princip borta så detta handlar inte om att jag tycker jag är tjock osv.. Snarare att jag vill bli stark, smidig och få mer energi. Allt hänger ju och ser allmänt ledset ut just nu ;) Kilona är borta men vart är min forna kropp, haha.. Vart fan är min rumpa tex?! Ju fler barn ju plattare rumpa har man hört.. Ev ligger det nåt i det i mitt fall ;) Inte i positiv bemärkelse alltså, hade gärna haft lite hull kvar på häcken faktiskt. 

Tyckte inte att kroppen såg såå olik sig ut efter första barnet, men nu efter andra har det hänt lite mer.. Bristningar osv.. Men ärligt talat så bryr jag mig inte om det så mycket. Bristningar är fan respekt. Respekt över att man fått dom pga en jäkla resa man gjort kroppsligen! Och då behöver det inte bara handla om graviditet!

Då tycker jag det är jobbigare att magen ser ut som en lös bulldeg. Men som jag sa förut till Ivar när vi badade, och han petade mig i magen (ni vet när man sitter ner och den blir extra pösig och fin) och sa "mamma tjock mage!" Och då svarade jag "ja, visst är den fin?! Tänk att både du och Ebbe bott där inne!" Då klappade han på den och sa "jaa, jättefin!" Haha! Vill absolut INTE pränta över någon vikthysteri och fucked up kroppsideal på mina barn! PUNKT!

För 5 månader sen låg Ebbe där inne :) Jaja, troschock.. Vem fan bryr sig... Mina mamelucker kan väl inte göra många så förnärmad ;)


Inte speciellt tjock, bara lite dallrig och ledsen ;) 

Får väl se om jag lyckas få den "gladare" framöver! Hepp hepp!!