Eländes elände

Känns som jag bara klagar och gnäller på den här bloggen.. Hade faktiskt några riktigt bra och härliga dagar med barnen sen sist jag gnällde här! Så bra att jag inte hade tid att skriva ;) Men helgen har varit allt annat än bra. Ebbe har nämligen haft magsjuka. 😔😔😷😷

Han har kaskadkräkts ner sängen och soffan x flera.. Oh the joy. Så kul med en 1,5-åring som inte alls förstår att han kommer kräkas och kan ge någon form av förvarning. Stackars lilla hjärtat vårat! Vad tapper han har varit. Tvättmaskinen har gått varm här hela helgen..

Henry har i sin tur varit skitförbannad i flera dagar, gnagt argt på allt och vägrat ligga själv. Stök och bök nätterna igenom som blir bättre med Alvedon. Helt övertygad om att det är tänder på G! Men vi tittar och tittar i munnen men ser INGET! Än.

Inatt var jag dessutom själv med barnen och skojar inte- sov kanske en timme totalt. Har torkat kräkor, bytt blöjor, bytt sängkläder, tröstat, sövt, trugat med vätskeersättning, ammat barn hela natten.. När alla äntligen sov, då vaknade Ivar kl 04 och vägrade sova mer! Han som aldrig krånglar väljer sina tillfällen. I morse var jag verkligen helt knäckt och ville bara lägga mig ner och grina.. En av dom värsta nätterna sen jag blev mamma, men tur nog är det inte såhär så ofta så man får ju fokusera på det..

Så något adventsmys har det inte blivit här. Nu väntar vi övriga på om det var en smittsam variant eller ej.. 😫😫😫 Vore ju ett under om vi klarade oss. Mest orolig är jag för Henry... Hur blir det om en så liten blir smittad? Ivar var runt året den där gången han hade det och blev så dålig så vi hamnade på akuten. Men Henry är ju bara 4 månader 😔 Själv kan jag ta vilken skit som helst bara dom slipper!!

#1 - - Malin:

Stay strong! (Och bryt ihop lite emellanåt) Finns väl ingen som jobbar så hårt som en småbarnsmamma i vintertid. Skickar en cyberkram ❤