Hemska måndag...

Ja så bra gick det med den jobbstarten... Fick ett av mina härliga maganfall och chefen blev tvungen att skjutsa hem mig :( Min första sjukdag någonsin! Har aldrig vart hemma från något av mina jobb. Helt sjukt, kändes som en jävla parodi-första dagen efter semestern och då man borde vara på topp.

Kände redan när jag gick till jobbet att magen kändes konstig.. Men tänkte att det nog går över. Kom fram och böt om och sådär.. Sen sa det bara tjoff så hade jag värsta magknipet och började må jätteilla... Försökte tänka på annat och hoppades det skulle gå över, men nej.. Och det var ju såå längesen jag hade ett sånthär anfall sist, över ett halvår sen. Så hoppades in i det sista att jag skulle slippa...

Men det blev bara värre och blev helt kallsvettig, så var bara att gå på toa och sen började jag spy såklart. Och som vanligt blir jag ju alltid svimfärdig så var helt säker på att jag skulle svimma på jobbet, så fick värsta ångesten över det..

Konstaterade i alla fall att jag skulle bli tvungen att åka hem.. Fick ligga inne i personalrummet och spy i en påse där. Jättekul.. Höll på att skämmas ihjäl, USCH så pinsamt att bli sådär på jobbet.. Men vad ska man göra? Och tack och lov har man världens underbaraste jobbarkompisar♥ Tack snälla ni för all hjälp... Ibland är det inte så tokigt att vara omringad av vårdpersonal som vet vad dom håller på med, kan jag säga.

Som tidigare misstänkts om att jag har bukmigrän, så känns det som att misstanken stärks ännu mer nu. Som ni ju vet drack jag ju alkohol i lördags, både rödvin och grogg (dvs sprit). Och det största migränframkallande är ju just alkohol... Än om migränen sitter i magen. Så är ganska säker på att det var det som utlöste det här anfallet den här gången, så får ju egentligen skylla mig själv.. Är ju lätt att vara efterklok, men får helt enkelt acceptera att  jag inte kan dricka drinkar och sånt skit som det är sprit i... 


Hur som helst så kom en av våra läkare in och sa att hon också har en konstig form av migrän och att hon har piller som ska smälta i munnen som hjälpt henne. Har ju provat migränpiller förr men utan större effekt-kräks ju bara upp allt direkt igen. Men jag fick prova ett sånt där piller i alla fall och jag tror faktiskt att det funkade! Vore ju ett under om det fanns något att ta till när jag blir såhär, blir ju fan helt utslagen...
Blev inte bra direkt, men istället för att spy i minst 12 timmar som jag brukar, så lugnade det nu ner sig efter ca 6 timmar istället. Och krampen i magen blev mycket bättre efter ett tag efter jag tagit pillret. Så det kanske funkade??

Hur som helst, kunde inte stå på benen så dom fick skjutsa ner mig i en RULLSTOL till bilen där chefen väntade och var snäll och skjutsade hem mig... Haha, ja man kan ju skratta åt det i efterhand men var ju inte sådär jättekul :) Typ ynkligaste synen i världen, förmodligen.

Tack och lov var A hemma så han bäddade ner mig med 2 täcken och 2 filtar, ändå frös jag och hade sån frossa att jag hackade tänder, trodde nästan jag skulle trilla ur sängen. Nu har jag sovit i flera timmar och mår betydligt bättre. Magen är dock öm så känns som jag blivit misshandlad..


Som sagt, ingen vidare måndag. Var ju typiskt att jag hann till jobbet, men är ju inte så lätt att förutspå dom här anfallen för kommer jämt så plötsligt. Och sen ska man försöka förklara för alla vad som händer och att man har en jätteproblem- mage sen 6 år tillbaka.. Inte så lätt att göra en jävligt lång och dryg historia kort.

Kram från ynkliga mig...

#1 - - Patrik:

Hoppas verkligen att du mår bra igen snart och att de där pillren kan hjälpa i framtiden.

#2 - - jess:

men gumman dåkrama Fy f*n för dom där anfallen!! Å som du sa, du har ju inte haft något på länge så var ju typiskt att det skulle överraska dig nu och på jobbet dessutom. Men du ska inte skämmas. Klart det inte är roligt att bli dålig och framför allt inte på jobbet,men man kan ju inte rå för att man blir sjuk..Å eftersom du jobbar på sjukhus så är ju kollegorna garanterat förstående. Tur att du fick skjuts hem och att A var hemma och kunde ta hand om dig, stackaren!!:(



Låter ju dock positivt om det där pillret kan ha effekt. är det nåt på recept eller kan du köpa det utan läkare som skriver ut?? Än om det inte tog bort anfallet helt så verkar det ju ha underlättat och snabbat på processen eller vad man ska säga. Sen får du undvika alkohol som verkar vara en stor bov i dramat...Usch så jag lider med dig att behöva må sådär:/ Hoppas det går över helt nu under natten när du får vila lite till och att detta ska ha varit sista anfallet. Stoooooor kram gumman!♥

#3 - - Jessica:

Har suttit och läst ifatt i din blogg här nu ikväll. Puh! Vad man kommer efter bara på någon dag. ;)

Filmerna från Barca var ju bara så mysiga. Gud vad jag saknar dig när jag hör din röst och dina skojiga kommentarer till allt! ;) Härliga Lovan! ♥

Och GRATTIS I EFTERSKOTT till ert 1,5års jubileum! :) Shit vad tiden går fort. Tyckte nyss ni firade året hehe. Filten såg hur mysig ut som helst, och receptet lär jag skriva av även om jag inte är LCHF:are! ;) Biffarna verkar ju inte så "feta" liksom, skulle vara Fetaosten kanske?

Och GOD DAMN vad HET du var i din cowboy..eh cowgirl - outfit! Smashing I say! ;) Verkade som en trevlig fest, men såg faktiskt lite kallt ut. Borde ha riggat upp med värmefläktar eller nåt kanske.:) Eller släppt in er i stugan istället! ;)

Och fy faaan för dina magmigränsanfall!! :( Lider med dig nåt otroligt varje gång jag läser om dom! Så himla trist att du skulle få ett nu när du sluppit dom så länge, och trist att du hade hunnit till jobbet också, men du ska INTE skämmas för det! Det är ju en sjukdom och dom är sjuksystrar, ni ser ju lite av varje i ert jobb dagligen så det är inget att skämmas över! Dessutom så tror jag din chef har förståelse till max om hon nu själv lider av nåt liknande. Låter ju perfekt att de där tabletterna hjälpte i alla fall, än om det inte tog bort anfallet helt så förkortade det ju och om du tar en sån tablett direkt då du känner att det är nåt på gång så kanske det inte bryter ut?! Är det nåt receptbelagt eller kan du köpa det själv på Apoteket? Hoppas verkligen att det ska kunna vara en lösning och att anfallet gett med sig nu så du slipper plågas! Tur du har A som tar hand om dig så väl. :) Ta hand om dig gumman. Puss och STOOOOR bamsekram!! ♥

#4 - - linna:

usch gumman, det låter ju inte bra. jag vet aldrig vad jag ska skriva när detta händer för det verkar vara så HIMLA jobibgt. men som du skrev tur du var på jobbet sen är det ju inte nån som tror att du fejkar heller, ibland när man är ny på jobb ser de ju lte snett på att man är sjuk men i detta fall vet de ju det :) Hoppas att tabletten kommer att kunna hjälpa dug framöver. Antar att du är hemma o vilar idag. stor kraaaaam!! PUSS