1 år <3

Det firar jag och älskling nu! Eller ja, egentligen på lördag men jag ska ju jobba helgen så då finns inte någon tid till firande.. Men imorgon är vi båda lediga, så då ska vi ha en riktig mysdag :)

Vi ska börja dagen med att sova läääänge x) (trött.nu)
Sen om det är okej väder ska vi bege oss till Hemlingby för att åka pulka xD Hihi. Vi har tänkt göra det länge nu men blir ju aldrig av!! Antingen hinner vi inte eller så är det -300 ute vilket känns lite överkurs att ens gå utanför dörren frivilligt. Så vi får se om vi tar oss iväg imorgon men vi är pulkasugna x) Tjohoooo!

Sen på kvällen ska vi gå ut och käka och sen på bio på "Shutter island". MYS!

Vilket underbart år det har varit älskling, du gör mig så himla lycklig... Den bästa som finns♥

 

Must be love xD Manson ♥ Joey Ramone



































Gud så mycket underbara minnen från det här året!! KÄRLEK!! ♥ ♥ ♥



Le work


Jobbet går helt okej än så länge. Två första dagarna som ssk har varit röriga men inte ohanterbara. Men då har det varit riktigt lugnt bitvis också, så kanske är lugnet före stormen, men skönt med en mjukstart ändå..
Visst är det mycket svåra grejer som dyker upp, men det finns ju alltid kollegor i närheten som är jättehjälpsamma. Jag fick någon kommentar också innan här på bloggen om att jag inte får tro att jag är fullärd bara för att jag tagit examen och att alla är ju "nya" på jobbet någongång. Fullärd blir man ALDRIG, så det är det sista jag tror. Problemet som varit i alla tider för sjuksköterskor är dock att man inte är tillräckligt förberedd för att klara av yrket när man går ut. Utbildningen är förr tunn på vissa plan. Man har helt enkelt inte tillräckligt med kött på benen för att klara av vissa saker. Endel kanske tror att "vaddå, ni delar väl något piller och sen skriver det i journalen.. Hur svårt kan det vara?"

Men det är så otroligt mycket mer än så, när jag säger att människors liv hänger i sjuksköterskans händer många gånger så överdriver jag inte.

Ex så dog en patient igår. Dog. Som i lever inte mer. Det är vardag för oss, och förmodligen en ganska svår känsla att sätta sig in i för någon utomstående...

Sen självklart är vi människor också och vi kan bara göra vårt bästa- ibland räcker det inte tyvärr. Då får man bita ihop och försöka gå vidare, och tänka att vi i alla fall lärt oss något av det. Men såklart att det är svårt! Jättesvårt. Som sjuksköterska lär man sig nog något nytt varje dag (Nu i början är det förstås en miljon grejer per dag) och vi kommer lära så länge vi lever.

På AVA är det verkligen mycket "in och ut med patienter, snabbt ska det gå" men det är roligt också! Det är ju akutsjukvård det är till för, så långliggare hör inte hemma där, men visst ibland blir ju patienter ändå kvar längre än tänkt.
Men idag hade jag 8 patienter varav jag skrev ut 5 av dom innan jag gick hem. Fullt upp med andra ord :)


Nu ska jag ha en härlig dag med hjärtat imorgon!! 

Later :) 
#1 - - jess:

Grattis på er årsdag!!!:)(i förskott då;)) Gud så tiden har gått å vad mkt ni hunnit med tillsammans under bara ett år:)Ni är så himla söta ihop å man ser att det är äkta kärlek som strålar om er:) Hoppas ni får en riktigt mysig dag imorgon och att det blir bra pulkaväder för er:)



Å njut av sovmorgonen,den är ni båda värda! Kan tänka mig att huvudet är fullt med allt möjligt non stop på jobbet.För än om det varit lugnare dagar är det ju intryck och saker som sker ändå så jag hoppas du får vila båda kropp och hjärna imorgon och bara njuta av kärleken:) Puss å kram gumman!

#2 - - Ulrika:

Grattis Grattis Grattis Lovan och Anders!!

Ha en underbar kväll och en härlig dag i morgon.

Länge leve kärleken!

Många kramar <3

#3 - - linna:

grattis sötisar!! vi firar med förhoppningsvis ett år sen om nån månad eller två.

fan va fort det går <3



och jobbet låter läskigt men om npn kan klara det så ör det du! ja ska på bio idag med o mysa .. du får berätta om filmen var bra. den är mitt nästnästa projekt i bio väg xD

PUSS