Klipp klipp..

Ja nu var det klippt, igen. Tänk att jag alltid ska vara så drastisk?? I alla fall när det kommer till mitt hår.. Jag tröttnar på det och TJOFF säger det bara så har jag klippt av mig skiten. Tur nog blir jag nöjd dom allra flesta gånger, men tyvärr inte denna... Suck.

Jag ville klippa av mig till axellängd, strax ovanför axlarna, och med lugg som jag haft tidigare. Och sen ville jag göra slingor för att ljusa upp det igen- det är fint med det bruna men blond är ju mera JAG. Faktiskt. Och jag har varit brunett i ett halvår nu så det fick räcka ;)

MEN pang sa det bara så har människan klippt av mig håret vid hakan! (det var inte min vanliga frisör för hon hade semester så jag straffas väl för att jag var så våghalsig) Hur får hon det till axellängd?! Och luggen sa hon "vi tar strax nedanför ögonbrynen då" och så klippte hon OVANFÖR. Känner mig lite som en feministisk kommunist flata, eller nåt..  (okej, förlåt för dom fördomarna) Eller ännu värre.. Jag och Gustav Wasa är lika som bär! Tjohooo! För han är ju en härlig förebild, så varför inte!



Men ja, det kanske handlar lite om att det är ovant också.. Jag ångrar inte att jag klippte av det långa- det var fruktansvärt risigt och slitet av all färgning.. Och jag var riktigt less på det. Nu blev håret supermjukt, och det är SKÖNT att ha kort förstås. Om jag bara fått haft lite längre! Så nu får jag väl ha uppsatt i några månader tills det växt ut lite ;)
Jag ser på allvar inte klok ut. Men har å andra sidan inte fixat det själv än heller, kanske finns det hopp? Men känns inte så just nu, haha.. Så ni kommer tyvärr inte få se någon bild.. Iaf inte just nu, hehe. Eller jag kan bjuda på någon med uppsatt så får ni iaf se färgen, den blev jag åtminstone nöjd med ;)



Lovan innan.... Låååångt hade det hunnit bli! Och visst är det fint MEN jag har nästintill aldrig utsläppt för jag har så svårt att trivas i det.. och i min tråkiga toffs som jag alltid har ser men ju inte skitlattjo ut, faktiskt...

 

 

EFTER...

 

Lovan, lagom munter ;)


..Och med jordens minsta toffs, som en lite harskit! Hehe! Går knappt att sätta upp och inte utan massa hårspännen.. Paniiiik..
Färgen är lite honungsblond, men är svårt att få med bra på bild med blixt och grejer som förstör.




Jaja, mitt hår brukar ju växa fort som attans så jag får väl hoppas det gör det nu med ;) Alla på jobbet har redan tjatat om att få se det utsläppt men.. Jag säger bara.. GLÖM DET ;)



Men.. Jag kan väl få en eloge för att jag var MODIG i alla fall?!


Kram från Gustav Wasa.....

#1 - - Ulrika:

Lilla Tötis!!

Aaaah, det där vet man PRECIS hur det känns, man utgår ifrån att människan FATTAR vad man menar med axellångt och "ovanför ögonbrynen" och sen är det som att bokstavligen stirra paniken i spegeln när det är klart. Hemskt. Men jag ger dig all cred för att du vågade köra utan din vanliga frisör. Jag går hos samma jämt på Nygatan 9 och hon är toppen, man har liksom varit med om för mycket miss-klipp :-(MEN, nu är det ju såhär att du är så otroligt söt lilla Lovan så jag tycker du är fin hur kort eller långt hår du än har. Och av korten att döma är det absolut ingen fara, tycker du ser jättefin ut gumman! Men okej, det är hur man själv känner som räknas. Tröst är ju att håret växer ju i allafall ut igen... Massa tröstkramar till dig bästa L.

#2 - - Susanne Hallqvist:

Haha, Gustav Vasa brukade vi kalla Ella när jag hade satt saxen i hennes lugg :) Tyckte färgen blev jättefin!

#3 - - Fia:

Tycker att både färgen & luggen blev superfin!! :) Tror du passar i sån page också, kämpa på bara å ner med håret vännen! ;)

#4 - - Lena:

Men Lovisa! Inte ser du ut som Gustav Wasa! Luggen var ju nedanför ögonbrynen och jättefin! Fin färg. Vågat ja, men snyggt! Du trivs om ett litet tag då det växt någon millimeter och lätt att spara ut längderna bak! Du kommer se sen på fotona i efterhand när du har annan frisyr att det var snyggt! Det är bara ovant. Trist med långt som bara hänger hela tiden!!! Du vågar i alla fall! Både med färger och frisyrer! //Kusin!

#5 - - Linna:

alltså jag tycker du passar sååå bra i det o att det blev såå fint!! so dont you worry. men vet såklart hur det är när man inte gilalr det själv. men ser så fint ut :)

jag önskar jag med var modig. sååå trött på mitt hår men inte vågar jag kapa det inte .. eller.. aaah. det växer ju ut men ja..

puss på dej o ha det så kul ikväll. vill se massa kort imorrn!

#6 - - Syster:

Men åhhhh....gumsan, blev du missnöjd =( Fan va tråkigt...!! Men vettu vad, jag tror faktiskt det är snyggt ändå ;) men jag förstår att det känns galet ovant och dessutom mycket kortare än du tänkt dig....MAN VILL JU FÅ DET MAN BER OM OCH INGET ANNAT! sen kan man väl fan inte hjälpa att man är skitsnygg i allt ändå..! ;)

AnyGay!

Hoppas ni har det skitkul ikväll =) Jag ringer imorrn för uppdatering (ganska tidigt, när du är snorbakis ;)

Nu är det läggdax för mig, klev fan upp NIO (lantluften!) idag gäsp

Love You!

PUSS!