Paris lördag 19/3-11

Med ett stadigt illamående lämnade vi Gävle på fredagen och övernattade i Nyköping. Men jag var i alla fall på bättringsvägen efter min magsjuka. Vi bodde på Connect hotell och det kostade 600:- för oss båda tillsammans och då ingick det även frukost. Prisvärt tycker jag för att vara på plats på flygplatsen dagen efter, istället för att resa hela natten med långa väntetider. Tidigt lördag morgon gick flyget mot Paris med Ryanair. Allt gick väldigt smidigt med resan som tog ca 2,5 timme. På flygplatsen i Paris var det bara att gå rakt ut och där stog en buss som tog oss direkt till stan, vilket tog ca 1,5 timme. Mådde bra under hela resan så det var skönt..


En sliten Lovan på Connect hotell efter diverse magåkommor..



Påväg..




I Paris var vädret mulet och blåsigt när vi anlände..
Men ändå vårigt, otroligt grönt och blommande överallt och knoppar på träden.

När vi kom fram var det hur smidigt som helst eftersom hotellet Concorde La Fayette där vi skulle bo, låg på andra sidan gatan där bussen stannade ;) Bra planerat!! Det stog på hemsidan att incheckningen inte var förrens kl 15:00, men vi chansade, och vi kunde tur nog checka in på en gång när vi kom trots att klockan bara var 11:00. Vi blev dock lite besvikna då vi fick ett rum bara på 7:e våningen: dvs inte så bra utsikt. (Och utsikten var bara mot några hus..) När vi kommer in i rummet är själva rummet fint MEN ostädat! De hade alltså inte hunnit städa efter föregående gäster, och det var ganska grisigt kan jag säga. Vi tvekade först lite eftersom vi ju checkat in flera timmar tidigare än ”tillåtet”, men å andra sidan kunde dom förvarnat oss i så fall att rummet kanske inte var städat än, men att vi kunde lämna våra grejer om vi ville… Så jag stog på mig och gick ner och var lite sur ;)

Som plåster på såren fick vi byta rum till ett annat som låg på 28:e våningen… DET var lite skillnad det! Dessutom utsikt rakt mot Eiffeltornet, riktigt jäkla mäktigt :) Rummet i sig var lite äldre än det andra, det var fräscht men jag skulle inte kalla det 4-stjärnigt… Men riktigt skön säng och cool utsikt vägde upp :) Det var dessutom på lagom höjd så Lovan inte behövde få svindel ;)



Helt okej att glutta ut genom fönstret :)


Vi var ganska trötta efter resan och Lovan ganska klen efter magsjukan, men vi ville ändå bege oss ut och kika lite.. Ca 10 min promenad bort från hotellet ligger Triumfbågen. Vi gick där och strosade och satte oss på ett mysigt café och tittade på folk, åt lunch och tog en öl. Härligt :)

 






Triumfbågen


Man kan gå upp uppepå Triumfbågen för en schysst utsikt, men vi hoppade det...







Nöjet varade tyvärr inte så länge för Lovan då det i princip var första måltiden efter magsjukan.. Jag med min (jävla) problem-mage brukar ha jättesvårt att äta efter magsjuka, det är som att magen inte accepterar mat. Så kan det vara över 1 vecka efteråt, VAD jag än äter, vilket inte är kul alls.. Andra har magsjuka och sen är det bra. Jag får magsjuka och sen blir det förjäkligt.. Hade glömt hur drygt det är för jag har mått bra länge nu, såhär mådde jag ju i princip JÄMT förr. Gud alltså..  Äter ju medicin som verkligen har hjälpt mig.

Hur som helst så fortsatte jag kämpa på och vi strosade runt i affärer ett tag, men magen blev bara värre och tillslut hade jag så ont att jag nästan grät. Var ju jävligt dumt att ta den där ölen också, men har man semester vill man ju UNNA sig! Men jag VET ju att alkohol är det sämsta jag kan dricka när jag mår sådär, lätt att vara efterklok såklart. EN ynka liten öl…

Ville kämpa på för Anders skull men tillslut såg han att gränsen var nådd och tog med mig hem till hotellet.. Där bäddade han ner mig och jag somnade direkt. Efter några timmar vaknar jag att jag mår så otroligt illa igen och det känns som magsjukan tagit om :( Kräktes inte men fick springa på toa HELA resten av den kvällen… Jättekul… Det positiva var väl att vi i alla fall såg Eiffeltornet från fönstret ;) Vi gick inte ens ut och åt middag, för det var omöjligt för mig att gå någonstans.. Så Anders fick gå ut och köpa något till sig, själv kunde jag inte få mig en droppe vatten ens… Somnade vid 20-tiden och sov sen i 12 timmar… (På riktigt!)


 
När man inte kan gå utanför hotellrummet är det i alla fall bra med en schysst view från fönstret :)

#1 - - pim:

gud vad trist med din mage och att du mådde så dåligt. men er utsikt var ju grym. wow:) skänt med lite mer vår än här.

#2 - - Jennifer:

Trevligt blogg! :)

#3 - - Linna:

tråkigt att du fick det där så pass!

men jag får massa nostalig minnen av alla dina bilder!!!! ♥



ser fram emot att läsa mer och jag Hoppa du mådde bättre efter dina 12 timmrs sömn!