Helgen i Sthlm

Hej kära vänner! Nu är jag tillbaka i Gävle efter 3 härliga dagar i Sthlm... Tiden gick snabbt som vanligt! Men nu är det bara att räkna ner till Mallorca istället, mindre än 2 veckor kvar!


Här kommer helgen i bilder:

Torsdag kväll


Vi kom fram vid 21-tiden till Årsta där A:s snälla syster bor, som vi alltid brukar bo hos när vi är i hufvudstaden :) Då blev det faktiskt en springtur i solnedgången så det var riktigt fint.
Sen blev det väl inte många knop i övrigt... Mer än att njuta av att ha 3 lediga dagar framför sig!!


Fredag


Det blev endel shopping på stan och sen även en lunch i solen :) Blev sushi som jag fick fundera varför jag inte äter oftare.. Är ju riktigt GOTT!!


Min lilla sushi-lover ;)




Sen var det på eftermiddagen dags för SPA :) Detta blev på "Sparadiset" och det var så grymt fint där! Man blev lugn bara man klev in, haha. Var tvungen att fota toaletten till och med som var så fin ;) Men framgick inte helt på bilden tror jag...



Det var fullt med palmer och växter där inne, små fontäner, fågelkvitter och havsbrus.. Supermysigt!!





En riktig oas för avkoppling...








Chokladmassagen var så himla skön!! Dom började med att torrskrubba hela kroppen.. Inget för blygsamma dock för man fick vara spritt språngande naken bortsett från en liten papperstanga xD (Inbilla er inte att det finns bilder på detta, haha)
Sen masserade dom in smält varm choklad från topp till tå och det luktade så himla gott så man ville äta upp sig själv typ. Sen blev man inlindad i plast och filtar så fick man ligga så medans dom masserade huvudet. Sen fick vi gå och duscha, och sist masserade dom in en mjukgörande kräm över hela kroppen. Supersuper skönt var det och avkopplande! Vill lätt göra någon mer behandling där senare, var roligt att få gå tillsammans också samtidigt :)



En nöjd och chokladluktande Lovan påväg hem ;)



Mina shoppingfynd blev den här långklänningen...






Sen hittade jag äntligen en skinnjacka som jag ville ha!!! Har letat en ny sen i höstas men inte hittat någon som känns helt rätt.. Det är ju inte billigt med en äkta så man vill ju verkligen vara nöjd. Nu blev det denna från Jofama by Kenza, så himla snygg! Massa detaljer med små nitar, fickor och grejer.. Love it!



Så himla snygg inuti också :D Är ju inte bara utsidan som räknas liksom ;)



Värsta cool man kommer vara i den här...




Anders övertalade mig att gå hem från stan istället för tunnelbanan.. Vad händer?? Jo vi gick VILSE! Förstås ;) Sen började det dessutom spöregna.. Så en genväg blev en senväg kan man säga, men tur vi var avkopplade efter massagen och var på rättså gott humör ändå ;)






Vart fan är vi?? xD Och nej.. Anders har ingen manbag.. Självklart bär han min som plåster på såren ;)



Fördrev tiden med en hoppbild ;) Weeheee!



Hmmm.. Kan det vara hitåt?



Jodå, vi höll sams tills vi hittade hem igen.. ;)




På kvällen blev det en välförtjänt myskväll med god mat och sånt, tillsammans med A: syster och barnen. På bilden två av dom ;) Lika som bär.


Lördag



På lördagen var det dags för årets maraton! A:s pappa skulle springa så självklart var hejarklacken redo ;)







En söt cyklist :)



Gänget ;)



Vi var verkligen ute hela dagen och sprang runt i hela stan för att få en skymt av våra duktiga löpare! Dvs 2 av Anders vänner och hans pappa. Det var riktigt kallt för oss åskådare, men för löparna var det ganska perfekt väder, de vill ju inte gärna ha någon gassande sol.. Dock var det grymt mycket pollen i luften så jag fick jättejobbigt med min allergi..  Nös så jag höll på att bli tokig!



Här susar Anders kompis Johan förbi som sprang på 2.54 h, grymt imponerande! Kom dämed på plats 184 av 20 000 deltagare (Tror jag?) så det kan man väl säga var riktigt bra...!!



Tappra åskådare i kylan!




Sen kom hjälten! Han fick bryta efter 29 km då det inte kändes bra, och det tycker vi han gjorde helt rätt i.. Mycket starkt av honom ändå!!



Det är respekt! :)




Vi var verkligen ute hela dagen och efter allt vi sprungit runt mellan olika ställen så kändes det fan i benen som man sprungit ett maraton själv ;) Men stämningen var helt fantastisk, hade aldrig vart och kollat innan! Anders har redan sagt att han ska springa själv nästa år (han har ju sprungit massa gånger förr men nu haft uppehåll några år). Blev själv lite sugen också, haha men man lär ju inse sina begränsningar ;) Men får jag bara magen under kontroll så ska jag fan lova er att jag ska springa ett maraton jag också någon gång under min livstid ;) Tror faktiskt jag är bättre på längre lopp där man springer sakta än korta och snabba men vi får väl se hur det går ;) Man kanska ska börja med tjejmilen i höst innan man yttrar sig xD
Var dock många tjejer som sprang maran och klarade det så det är fan girlpower alltså! 4,2 mil, det ni!



På kvällen kände jag mig hängig och trött samt tung i huvudet.. Insåg att jag började bli förkyld.. Därav säkert också att jag känt av pollen så mycket. Blir ju mycket känsligare i allergin när jag blir förkyld.. Blir ju typ aldrig förkyld så det var väl min tur nu.. Men drygt är det med detta snörvlande!
Vi kämpade oss i alla fall trots tröttheten in till stan på kvällen för att möta upp några kompisar och se finalen i fotbollen på ett hak... Här försökte jag fota nya skinnpajen ;)




Påväg in :)



Sara, Hanna och Sandra :)



Jag och grabbarna ;)



Vi åkte hem när de andra gick ut men det blev en riktigt trevlig kväll ändå :)




Idag söndag har vi firat några mammor på mors dag, sen har vi softat mest innan vi åkte hem! Har varit en jättebra helg, men minus för förkyldningen och allergin... Hoppas på att ha snorat klart tills imorgon ;)
Tusen tack till Helena för att vi fick ha en hotellhelg hos dig ;) Du är guld värd!


Hej så länge!
#1 - - pim:

vilket mysigt spaställe. sådan toalock har jag också haft .-P