Tjejkväll!!

Det blev en riktigt lyckad kväll igår med tjejligan :) Även om den började med ett mindre nervsammanbrott för min del då jag 10 min innan jag skulle åka tyckte jag såg FÖRJÄVLIG ut i det jag skulle ha på mig xD Bytte kläder 10 gånger (i snabbt tempo) men det var väl inte främst kläderna det var fel på utan den där kängurupungen jag nämnt innan ;) Det är helt enkelt inte snyggt. Suck. Har 4 kg kvar att gå ner och tror alla dom sitter under naveln.. Och där verkar det som dom trivs och mår gott och vill stanna för all framtid. Nåväl, jag slängde på mig det som slutligen såg minst förjävligt ut men nöjd var jag inte så det blir inga posebilder på outfiten tyvärr ;) Men kanske en vacker dag är jag tillbaka på banan xD

Vi var hemma hos Ann i Valbo på förfesten, och där hade hon gjort hur mysigt som helst! Massa snittar och annat gott så vi behövde inte svälta :) Välkomstdrink fick vi också. Även fast jag fick en svagare variant så gick den raka spåret upp i kolan på mig, så jag drack inte ens ur mini-vinflaskan jag hade med mig xD Höll mig mest till de alkoholfria ölen sen så jag hann få kontakt med hjärnan igen innan vi skulle ut ;)

Ut gick vi på Allstar för det är the place to be nuförtiden har jag hört. Ja det var ju ett äventyr. Kände mig mest som en 65-åring på villovägar, som oroade sig för alla barnbarn på stället med små korta tygstycken till kjolar och vinglade runt på sina kalvben på höga klackar. Fryser dom inte? Hur ska de ta sig hem?

Min andra oro var hur trumhinnorna vibrerade av musiken. Shit ska farmorn bli döv nu också? Aldrig har denna tanke slagit mig förr vad jag kan minnas, trots att det inte var så många år sen jag själv var på dessa ställen och rännde ca 3 dagar i veckan... Och tyckte det var skitkul?!?
Tack gode gud att den tiden är förbi, får jag väl ändå säga..

En annan erfarenhet var ju att gå ut med riktiga mjölkpattar.. Haha herregud xD De blev bara större och större ju längre kvällen framskred, vilket kanske låter som något jättepositivt.. Men när de nästan rymde från BH:n började jag känna mig lite svettig. Dags att gå hem och pumpa och lägga sig ;)

Men trots ovanstående var det en riktigt rolig kväll och vi dansade järnet ute så har fått min dos nu för ett tag framöver :D Det bästa är nog ändå sen att få komma hem och krypa ner hos sina snarkande fjärtande älsklingar ;) Hihi!

Är sjukt trött idag då såna här äventyr tar på en småbarnsmorsas krafter.. Men tack och lov inte så bakis iaf då jag tur nog tog det rätt lugnt ändå. Men har iaf bestämt att fira denna söndag med hamburgare eller något annat flottigt till middag, det var längesen nu ;)

Tack för igår tjejer

#1 - - Linna :

tycker du såg jättefin ut som alltid på bilderna! men det handlar ju alltid om hur man känner sig.

ja krogen är verkligen överskattat. fest är alltid skoj men på krogen tappar man ju bara bort varandra. typ kul en gång varje halvår --- om man har tur ^^

jag längtar dock till min sommar för då ska det bli mycket vin på uteserveringarna är det tänkt. myspys!

kram!

#2 - - Lina L:

Så himla härligt att kvällen blev lyckad!! :) Känner igen mig gånger tusen i dina tankar om kläder (var där själv i lördags ;) och även i det där med att man känner sig som en 65-åring när man går ut på krogen.. Tänk så man kan förändras på bara några år!! ;)