Londonresan

 Jag hade ju inte varit i London förut, Anders däremot har varit där en massa (han har bott i Newcastle).. Jag hade inte så höga förväntningar för har aldrig varit så lockad av London... Är ju mer en beachbrud än en storstadshängare ;) Men blev helt klart glatt överraskad! Mycket att se, lätt att ta sig dit, lätt att ta sig runt med the underground, god mat, asbra shopping (var tvungen att köpa en extra resväska till hemvägen hehe...) Är ju massor vi inte hunnit med för vi hade ju bara två heldagar egentligen... (3 nätter men vi åkte hem med ett flyg som gick 08 på söndag morgon) Så vi har tagit det ganska lugnt, flänga runt som två illrar över hela London har inte varit aktuellt med tanke på hur jag mår. Men 2 musikaler, en fotbollsmatch (Liverpool-West ham), London Eye, shopping inne i centrum, och sen åkt Hop on Hop off-buss runt typ alla Londons sevärdheter... Så vi fick se det mesta även om det bara blev ytligt denna gången ;) Hyde Park såg riktigt fin ut så där ser jag fram emot att ta en lång springtur någon gång i mitt liv ;) Vi kommer helt klart åka tillbaka!
 
Mycket gott har vi ätit... Kryllade av mysiga uteserveringar, kändes som sommar fortfarande...
 
 
Hotellet var rätt skabbigt ;) Eftersom Anders vann resan så fick vi välja bland 3 hotell, 2 var lyxigare men låg långt bort så då tog vi det som var mest centralt. Vi bodde på Royal National Hotel och det låg verkligen asbra till, men rummen var väl inte så mycket att hurra för.. Den efterlängtade frukosten hade man ju kunnat lista ut också bara vara en torr vitt bröd-skiva med marmelad typ eftersom dom mest äter sån slisk i England xD Men maten var iaf bra på övriga ställen vi var till så det kompenserade ;) Och personalen var väldigt hjälpsamma och trevliga på hotellet också!
 
Ute på tur, aldrig sur! Typ.... ;)
 
Tur jag hade min privata kartläsare med mig <3 Eftersom jag själv har sämst lokalsinne i ca hela världen.. Frågar man mig vart man ska så ska man nog gå åt motsatt håll........
 
Rätt chill att sitta på taket på den där bussen och spana på allt.. Inklusive folks välpolerade hjässor ;)
 
 
 
 
 
 
Turist javisst!
 
 
 
Och där brummade vi förbi London Eye! Vi hoppade förresten av och tog ett varv ;)
 
Snyggare än såhär blir man inte, med glajjor och duckface.... 4D film innan London Eye turen som faktiskt var riktigt cool trots att Lovan var skeptisk innan vad det var för skit ;) haha!! Var ju inte direkt en skräckfilm det handlade om men jag skrek högt ändå xD Läskiga måsar som kom flygande bland annat ;)
 
Påväg upp!
Fin utsikt ;)
 
 
 
Klassiker!
 
Det var härligt att dricka..... Se på när Anders drack öl ;)
 
 
 
 
Musikal!! Hade höjdskräck som fan, men glömde bort mig sen... (var mycket högre än vad det ser ut på bilden) Lejonkungen var helt fantastisk, alltså så grymt gjord att man knappt kunde hålla tillbaka tårarna. På riktigt. Gåshud verkligen... Jag älskar ju dessutom Afrika och djungeldjur så för min del kunde det inte bli bättre :D Rollen som Simba och Nala var det två barn som hade och dom var så jäkla söta och duktiga att man smällde av...... Vilka stjärnor!
Sen såg vi också STOMP kvällen innan, som är en musikal där dom spelar på allt förutom på riktiga instrument :) Typ kvastskaft, hinkar, kastrullock, tändsticksaskar, basketbollar.... helt galen upplevelse! har aldrig sett några med sån rytm i kroppen och kunna klappa händer, knäppa fingrarna och smacka med munnarna bland annat så fort.. I TAKT dessutom! Grymt var det :)
 
Meeera öl.....
Varför har man mest såna här spännande matbilder? xD Presenterar förvisso oss rätt bra med tanke på att vi är riktiga goffare ;) Här käkade vi på Italiensk restaurang med hemmagjord pasta.. mmmm....
 
Hängde mycket underground ;) Här med min nyfyndade väska som jag var feting nöjd med ;)
Gillar förresten att det satt skyltar uppe att man skulle ta hissen istället för trappen av "hälsoskäl"... Haha, britterna har nog fått det där om bakfoten ;D Konstigt att dom är så smala trots slisket dom äter OCH tar hissen :P
 
Fotboll.... Säger bara en sak... Testosteron... xD Herregud vilka vilda karlar, blev fan rädd ;) Plus att man är gift med en ;) Men var ganska kul ändå detta till trots :D
 
Min lilla fotbollsnörd <3
 
 
Picadilly circus!! :D
 
 
 
Ett stycke matbild igen då... Indiskt var det här, nom nom... Fast jag fick lite svullen tunga efteråt ;) Trodde man fattade nötallergi i London men dom garvade mest åt mina frågor så gissar att han inte förstod riktigt ;) Men var ju gott i alla fall, hehe.
 
 
Rätt bra gjort av oss ändå att avverkat detta på 3 dagar :)
 
Riktigt härligt har det varit att fått komma iväg och känna oss lite som vi gjorde förr om åren..  Finns inget bättre än att gå vilse i världen någonstans med sin älskling! Men nu ser vi också fram emot Thailand något enormt, när Ivar ska få följa med och flyga flygplan!
 
 
#1 - - Helena:

Ja fantastiskt hur mycket ni hann med! Är som ni var där en vecka. Kul att se alla foton. Bussen verkar ju åkt överallt verkligen. Ny snygg blogg oxå! Jättefina bilder från loppet!