Vecka 38..

Nu är det faktiskt inte roligt mer, det här med att vara gravid.. Kan varken stå, sitta eller ligga bekvämt. Gör inte ryggen svinont så är det höfterna. Så fort jag försöker göra nåt så får jag ordentliga sammandragningar. Det är knappt så jag kommer ner på stan längre (som i vanliga fall tar ynka 10 min att gå). Om jag väl tar mig ner så är det onda sammandragningar varannan meter och som håller i sig flera timmar typ.. 
Hemmet blir som en isoleringscell och jag är trött på att "vila"!! Men så fort jag rör mig känner jag mig som en 200 kg biff som pustar omkring. Ser väl troligen ut som något liknande också xD

Halsbrännan är rena helvetet, kan knappt ligga ner för då känns det som att bröstet ska brinna upp! Knaprar Novaluzid som karameller men inte fan hjälper det mer än ett par minuter.. 

Illamåendet har varit tillbaka ett tag, framförallt på förmiddagarna. Kväljer och håller på, uääck.. 

Igår började även händer och fötter plötsligt att svälla, nu bara sticker det och fingrarna blir helt vita och stela och ser ut som korvar.. Var väl bara en jävla tidsfråga med tanke på hur jag HÄLLER i mig vätska, men ändå ;) 

Trycker på uppåt så det är hemskt, så otroligt less på att inte kunna andas.. Lägger jag mig på rygg så svimmar jag, haha. Rätt obehagligt, kan knappt vända mig i sängen utan att det svartnar för ögonen! 

Önskar jag kunde vara en sån gravid som är ute och hoppar och studsar full av energi knappt påverkad ;) Tror iof inte att så många är det på slutet men ändå xD 

Mamma är less nu, så lillebror NÄR kommer du?


Bjuder på en nakenchock, ni får väl blunda om ni känner er alltför kränkta xD Och det är ett födelsemärke jag har på benet, inte bajs!! (Vilket iof inte vore helt omöjligt😆 ) Ivar är dock så himla söt när han håller på och gosar med magen och pratar om bebisen.. ❤️


#1 - - Malin G:

Men gull-Ivar! Vad fina ni är! De där sista veckorna är verkligen bara plågsamma, inget man önskar sin värsta fiende. Kom ut nu lillebror, nu är det många som vill träffa dig!

#2 - - Lina L:

Den sista tiden är verkligen ingen höjdare!! :/ På så sätt är jag ju glad att vi hade kanonväder när jag var höggravid med Elea =kunde bara sitta i en bikini i en solstol nere på stranden och jäsa ;) Vågade mig knappt ner i vattnet i rädlsa av att misstas för en val ;) Men nu är det nedräkning stumpan!!! :) Ska se till att knåpa ihop ett mail att roa/plåga din tillvaro med -kanske blir lillebror så rädd av det du läser att han bestämmer sig för att komma ut pronto ;)
Men alltså... Ivar... vilken gullunge ni har! <3 Kram på dig!