Vardag

Oj, har det redan gått 2 veckor sen jag skrev sist? Gud vad fort dagarna går!!

Förra inlägget beskriver väl vardagen ganska väl än haha. Det är liksom fullt upp och ganska mycket kaos xD Men det går bra ändå. Lustigt hur snabbt man kommer in i det nya.. I början fick jag lite panik när Henry var nyfödd och Anders skulle åka bort en timme och jag skulle var själv med 3 barn.. Nu jobbar han hela dagen ibland och det går liksom bra. Klart att det är tufft men det mesta löser sig... Man får liksom tänka att så länge barnen är mätta, glada och nöjda så får det vara bra så.. (Det är en nog så stor uppgift hehe) Sen får man liksom inte haka upp sig på om man själv har ofrivilliga dreads, bebiskräka på axeln, snorkråka på andra axeln, bananklet på brallan... Ja ni fattar ;)

Den värsta "krisen" med Ebbe har lagt sig tycker jag.. Var ju kaos med honom hela sommaren då han grinade typ konstant på dagarna och på nätterna stökade han runt som en liten mullvad. Nu har han coolat ner sig! Han är mestadels den där goa glada busungen igen! Och det går bra på förskolan. Väldigt skönt. Dock så är han fortfarande en liten ligist som älskar att rymma när jag är ute säljv med alla 3.. Han rymmer in på andras gårdar (pinsamt), springer rakt ut i vägen eller ut i vattnet om vi är vid Lillsjön... Och ju mer arg jag blir eller jagar honom- ju roligare är det förstås! Ungen bara tjuter av skratt och springer ännu fortare! Han är sååå jäkla snabb, på riktigt hinner jag knappt ifatt honom om jag har Henry i selen! Man blir ju livrädd att han ska bli påkörd... Sen Ebbe kom till världen har vi fattat varför det finns bälten i vagnen etc ;) (tack och lov) ALDRIG har vi behövt använda det på Ivar! Ännu en gång bevisat hur olika barn kan vara.

På tal om Ivar är han cool som vanligt, han är definitivt det minsta "problemet" just nu... Han har väl ganska hett humör om jag ska nämna något, men vem har inte det ;)

Så man får ju motion och sådär när man flänger runt xD Antingen jagar man barn, bär barn, eller skjutsar 3 barn i "traktorvagnen" som jag kallar den xD Bred last när vi kommer ;) (Bugaboo Donkey och Ivar åker på ståbräda) Sträckte även ljumsken häromdagen i jakten på Ebbe med Henry i selen.. Så nu har jag haltat i några dagar.. Story of my life..

Henry tycks också med stor sannolikhet vara känslig för mjölk.. Han är ganska missnöjd till och från nu med, men en dag när jag druckit ett stort glas mjölk (dricker aldrig mjölk annars) så skrek han sen i 12 timmar :( Det var HEMSKT.. Nu har jag undvikit mjölkprodukter (dock inte helt) och han har varit nöjdare. Så vi får se hur det utvecklas.. Man börjar bli rutinerad på mjölkprotein allergi nu iaf... :/

Slänger upp några bilder så hörs vi mer sen!