Dags för jobb!

Har sagt till min man flera gånger: PÅMINN mig att jag ska gå till jobbet på onsdag! Alltså jag skulle lika gärna kunna glömma bort att gå dit 🙈 För det har verkligen känts så avlägset det här med höst och komma tillbaka till jobbet på riktigt. Sommaren vi skulle vara hemma alla tillsammans var ju o.ä.n.d.l.i.g.t lång..! 3 månader nästan! Men så var den plötsligt slut, helt galet. Det har varit en lätt kaotisk sommar. Herregud! Vet inte om någon riktigt kan förstå vilket kaos som råder hemma hos oss. Det måste liksom upplevas haha... Vårt hem ser ut som en TORNADO! Här är det aldrig tyst 😂 Varje dag går man igenom så många fighter. Tålamodet pressas till MAX! Ingen gör mig så jäkla galen som mina egna barn 🙈 


Det är alltid en blöja som ska bytas, en mage som måste mättas, ett bråk som måste avstyras, en famn som behöver ge tröst, någon som måste sövas, eller någon som måste hållas vaken bara liiiite till. Framförallt är det alltid någon som behöver underhållas! Hemma 3 månader med 3 barn under 5 år, det är ju inte så att varje dag sprudlar av fantasi 🙈 Jobb och förskola kommer göra oss alla gott!! Även om man kommer blicka tillbaka på denna kaotiska tid sen och sakna det. Läste en bra sak nyligen: man får njuta retroaktivt ;) Det är ju alltid så mycket tjat om att man ska njuta här och nu medan barnen är små för tiden går sååå fort! Och visst är det så. Men! Det är lättare sagt än gjort när man inte sovit en hel natt på flera år och känner sig som en gammal disktrasa, har glömt hur det är att skita i fred, äta en måltid i harmoni utan att bekymra sig över hur man ska lura i små matvägrare maten så man slipper grin resten av dagen, eller för all del hur man för en konversation utan någon som pockar på ens uppmärksamhet 25 gånger under första meningen. Men njuta retroaktivt, DET ska jag göra!!! ;)


Men visst har det varit en sommar med mycket kärlek! Fast nu ser jag fram emot att jobba och få längta lite mer efter mina barn 😉