Tröttma...

Vi har klarat oss länge otroligt nog, men förstod väl att vi aldrig skulle klara hela vabruari utan sjukdom. Vi har i princip inte varit sjuka sen den hemska magsjukan! Men den varade ju i 2 veckor och alla i familjen fick den i 2 omgångar typ innan helvetet var över så någon högre makt såg nog till att vi fick vila lite efter det!!


Men nu har Ebbe en rejäl förkylning, hosta, snor och hög feber på nätterna. Och inatt blev även Henry sjuk med tjockt snor som rinner :( Våra små skruttar ❤💔 

Ivar verkar ha bra immunförsvar nu, han blir väldigt sällan sjuk.. Så han fick faktiskt gå på dagis idag, han höll ju på att bryta ihop av tristess här hemma efter flera lugna dagar med tokgriniga småbrorsor...

Det har väl varit en period med sämre energi kan man väl säga.. Henrys tänder växer så det är mycket stök på nätterna, sluta amma går uselt 😂 Men jag blir ju väckt hundra gånger per natt känns det som.. Alltså en BRA natt när alla är friska så är det ju alltid åtminstone ETT uppvak var. Det är 3 uppvak en bra natt haha! Men dom är ju sällan (tack och lov) så att dom vill vara vakna på nätterna och härja etc men Ebbe kan stöka ganska mycket och har svårt att komma till ro och Henry är ju som bebisar är mest haha.. Så nu med sjukor i huset blir det ju inte så mycket sömn. Dom avlöser varandra.. Man är ju van sen länge att aldrig få sova en hel natt ostört liksom, Henry vaknar ju typ om jag rör mig en millimeter så man sover ju dessutom allt annat än bekvämt! Han sov bättre när han var mindre, nu börjar han bli större och mer medveten om att han minsann inte tänker sova vare sig utan mamma eller max 1 cm från tutten🙈 Det här håller liksom inte😂 Min egen sömn blir totalt massakrerad!! 

Blir verkligen världens tråkigaste morsa när jag är såhär trött och sliten. Ingen fantasi, inget tålamod, ingen ork, bara skäller och gnäller! Blir så less på min egen röst!! Gaah! Barnen märker ju dessutom DIREKT när man inte orkar och prövar en till tusen. 

Alltså TACK OCH JÄVLA LOV att vi är två om detta! Två föräldrar! Hade aldrig klarat det själv! Fast man är så trött och sur så man helst vill lägga sig under en sten, så hjälps vi verkligen åt i vått och torrt. Och vi ger varandra tid- så otroligt viktigt, krävs så lite ibland för att man ska känna att man orkar hålla huvudet ovan ytan typ. Som idag, Anders är supertrött och sliten själv men säger åt mig att lägga mig och sova en timme. Brukar sällan kunna sova längre på dagen men han gick ut med barnen och jag somnade direkt! När jag vaknade kändes det som jag fått sova en hel natt ostört typ😂 Hann även med att träna ett pass innan dom kom hem igen! Kände mig som en ny människa ungefär.. Sen fick Anders träna och ta ett bad medans jag och barnen lagade mat- som sagt små saker kan göra så stor skillnad!

Men på fredag ska Anders göra en ganska stor sak för mig också ;) Nämligen åka till Uppsala själv med alla barnen och stanna över natten! Jag ska få gå ut och äta med några kompisar och sen få sova ostört en hel natt och sova ut. Alltså det ska bli så jävla skönt att jag typ vill grina när jag tänker på det😂😂 Det blir första natten utan Henry och jag vet att jag kommer längta efter dom allihopa men vara ifrån dom lite är precis vad jag behöver nu! Vi sitter ju ihop dygnet runt annars 🙈 Men blir ju en utmaning för Anders, tur nog får han lite hjälp av bästa barnvakterna ;) Men såna saker, det är kärlek det ❤ Gudarna ska veta att det inte är ett överflöd av romantik dom här åren, men små saker man gör för varandra kan verkligen betyda mycket!

Alla som säger att det inte är någon skillnad på att ha två barn och tre barn.. Kan jag bara säga en sak och det är att dom har fel!! 😂😂 Det är otroligt tufft för oss i alla fall! Våra älskade trollungar- en sak är säker och det är att dom håller oss fullt sysselsatta dygnet runt!! Dom är världens sötaste och det är ju en himla tur det annars hade dom legat ute på Tradera för längesen 😉






Våra två småttisar och sjuklingar!❤ 

Lite lätt lerig dagiskille ;)

Hittade mina gamla löpartights idag till träningen som tog mig i mål på marathon- bara det gav mig energi, man får leva på gamla meriter ett tag till ;)