Såhär blev det!

Så himla lyxigt att få gå till frissan igår.. tror jag var där sist typ förra våren?! 🙈 Risigt och lång utväxt och dessutom endel gråa strån! Wtf?! 😳 Stämmer väl att barnen gör sin mor gråhårig hehe.. Det gör verkligen mycket för välbefinnandet att få känna sig fräsch i håret, även om det inte blev någon drastisk förändring denna gång. Brukar ju få ett infall då och då och klippa av hela skiten haha.. Men sen efter ett tag brukar jag ångra mig😂 Kort hår kan vara så snyggt men mer att sköta och hålla efter. Nu ska det gå så fort som möjligt att göra i ordning sig så det får vara långt ett tag till ;) 







Här hemma fortsätter packandet.. Inget man rafsar ihop lite snabbt dagen innan man åker när man ska packa åt tre småttingar! Man lär verkligen tänka till vad man måste ha med sig.. men vi börjar bli ganska rutinerade, har ju rest endel med barn nu :) Flygresan är ju den största utmaningen förstås. Då packar jag varsin liten ryggsäck åt barnen som dom inte får öppna förrens på flyget. Där i brukar jag packa små burkar/påsar med små överraskningar i. Brukar ha lite gömmor med gamla leksaker här hemma som jag tar fram vid såna här tillfällen så dom känns som nya ;) "Hemliga lådan" brukar vara en hit.. Jag säger till barnen att dom har varsin hemlig låda i väskan, en skatt. I lådan packar jag massa småplock. Typ minibilar, små djur, etc.. Alltså allt är i miniatyr. Har tex en dinosauriefamilj i miniatyr. Har även Bamse-familjen. Väger ingenting och tar ingen plats alls! Barnen älskar det och kan plocka med sånt länge! Sen har vi med massa pixieböcker, varsin bunt i deras väskor så vi kan läsa. Väger heller ingenting. Dom brukar jag alltid lägga undan när vi är hemma och bara ta fram på resor. Sen självklart ha med pyssel som ritblock och kritor.. Ev någon godismuta ;) Ipaden ska vi ha med också med lite spel och filmer. Sen är det bara att hålla tummarna! Henry blir ju också lite svår att roa för han vill inte sitta stilla i knät och bara glo! Men nu är det ju mycket att titta på när man flyger så han borde bli trött och sova mycket men finns aldrig någon garanti ;) Han vill ju liksom ligga och sparka och snurra runt som omväxling men det blir ju svårt... Det värsta är ju om dom skriker, man vill verkligen inte att ens ungar ska störa alla andra som reser. Men på resorna hittills har det gått riktigt bra! En stor fördel är att vi är många som åker och kan turas om! Må 6 h flyg gå fort ;)


Vi kommer sova en natt på Arlanda på tors eftersom vi åker i ottan på fredag. 23 grader och sol på Lanzarote nu, hoppas det håller i sig! Som svensk sommar ungefär. Perfekt med småbarn. Men kan ju bli skitväder om vi har otur. Ska oavsett bli så otroligt skönt att komma bort! Slippa matlagning, disk och städ en hel vecka! Och ha massa hjälp med barnen- som kommer ha skitkul! Slippa alla jädra vinterkläder! Underbart!