Lite tankar om träning

Ja ni som följt mig vet ju hur ämlig jag varit efter sista graviditeten med ont typ överallt och bara massa besvär.. Inte kul. Men sen slutade jag ju amma och kroppen fick bli fri från hormoner. Mår så mycket bättre!!! Och så kostade jag på mig lite proffshjälp i form av naprapat. Jag har lydigt gjort som han har sagt och kört hårt med "rehab träning" och blivit så mycket bättre i rygg och knän som varit det värsta av allt. En orsak till knäproblemen var svaghet i höftböjaren. Aldrig hade jag väl reflekterat över den saken själv 😏 


Helt underbart att kunna gå i trappor igen utan smärta och utan att känna sig som en 90-åring! Har tränat länge hemma nu i form av styrka och tabata, men nu har jag börjat smyga in löpning igen ... (Provat flera gånger under våren men då blev knäna sämre så fick lägga ner) Knäna har nu hållt såhär långt, känner av dom lite men gör inte ont. Däremot löpningen.. Just nu känns det vääääldigt långt bort att jag förr kunde springa några mil.. 😩 Löpning är verkligen vidrigt dom första 10-15 passen. Benen känns som bly, har jag en handduk i lungan?! Började med 3 km och har nu "trappat upp" till 5 km. Det är på den nivån liksom 😏 Verkligen ruta ett. Har inte lättat ett dugg, är nog snart uppe i 10 pass.. 

Körde mitt första intervallpass häromdagen- det var så jobbigt så trodde jag skulle spy. Fördelen var väl att det tog bara 10 min, perfekt 😅 10 förjävliga minuter men ändå😂 Det är nu man bara vill skita i allting och ge upp. Varför i helvete ska man springa om man inte är jagad?? Men det är nu man måste ha pannben och härda ut. Magin kommer, jag vet ju det. Men det tar tid... 

Vi diskuterar fram och tillbaka här hemma, marathon 2019 eller 2020 😎 Måste ha realistiska mål med tanke på vilken möjlighet jag har att lägga ner på träning med 3 småbarn 😉 Den marathonkropp jag vill ha kommer ta tid att bygga upp.. Är kanske skillnad om man var ett löpess innan man fick barn men jag är fortfarande amatör. En amatör som lyckades ta mig i mål på marathon en gång 😂 

Mitt första mål är milen under timmen! (Det låter så lätt men tyvärr inte för mig) Sen får vi se! Från 5 km till 4,2 mil, får väl se hur lång tid det tar 😅 

Heja mig!!