Stora skräcken!

Igår hände något riktigt läskigt. Jag hittade Henry med en spelkula i munnen... Och innan jag lyckades få ut den! Jag blev helt iskall! Han hade ingen lust alls att lämna ifrån sig den nämligen.. Ni vet en sån liten kula av glas! Totalt livsfarlig för små bebisar!! Som gjord för att kila fast sig i halsen.. Jag sanerar det här hemmet typ dagligen från småprylar, men det är verkligen inte lätt när man har två större barn som river fram ALLT och som hittar allt man gömt undan.. Alltid dyker det upp någon legobit eller gammal godis någonstans. Gaah.


Min stora skräck är verkligen att någon av barnen ska sätta i halsen och att det fastnar  där, och inte hjälper trots att man gör det man "ska" för att fria luftvägen.. Sen dagen då jag hörde om lilla tjejen som dog av en popcornkärna är jag verkligen helt livrädd för det, usch!!

Min andra stora skräck är cancer. Alltså jag får typ panik när jag tänker på det. Att någon av mina barn ska drabbas. Det har nog blivit mer påtagligt nu eftersom flera barn runtomkring oss nu har drabbats. Det är så fruktansvärt att det finns inte ens ord för det.. Hur barn kan drabbas av cancer som ska vara det livfullaste och friskaste som finns!? Det går inte ihop. 

Men börjar man tänka på det finns ju en miljon hemskheter som man kan drabbas av och man mår ju inte direkt bättre av att tänka på det! Dock är dom där två sakerna något jag tänker på ofta och har svårt att släppa! 😰





Tänk att man får då inte ha någonting roligt för den där tråkiga mamman!!