Sovrumsprojektet!

Vi har bestämt oss för att byta sovrum med barnen. Vårt sovrum är inget som vi prioriterat att fixa så det har enbart varit tråkigt och praktiskt.. Storgrabbarna har ju redan världens mysigaste våningssäng, men den sover dom bara någon timme i sen kommer dom alltid inknatandes till oss på natten. Jag vet inte vad man ska göra för att få dom ligga kvar i sina egna sängar, men att gå tillbaka med dom varje gång och vara konsekvent är liksom inget vi har ork till när vi redan sover helt uselt på nätterna som det är.

Så då kom vi på att barnen får väl stanna i vårt rum då men vi drar ;) Hehe! Tror ni på det?? 😝 Vi har ändå länge tänkt köpa ny säng, så vi låter våran gamla dubbelsäng stå kvar så får grabbarna sova i den tillsammans, där dom redan känner sig trygga. Vi ska såklart göra om rummet mera till deras också! Vi har haft det största rummet så det är bättre vi låter barnen ha det. Vi har ju bara 3 sovrum i dagsläget (tills vi renoverat källaren) så vi får försöka dela bäst det går :) Dom vill ändå alltid sova tillsammans än så länge, dom får trygghet av varandra också :) Och än har ingen uttalat någon önskan om eget rum, men gör dom det så kan man nog dela av vårt sovrum i två delar. Tills den dagen vi har råd att fixa källaren alltså, då kommer alla få egna rum :) 

Hur som helst så kommer vi ta barnens gamla rum och det kommer bli så fint! Och det ska bli våran BORG i hemmet där det fanimej ska vara barnförbud (ja förutom nattetid då, helt naiv är jag inte -något litet troll kommer säkert in till oss ändå men är ju värt ett försök) Är det stökigt i mitt sovrum ska det vara för att jag stökat till själv och inte massa ungar som härjat!! 😈 Som det är nu river dom ju hela huset dagligen så nu ska vi vuxna ha ett ställe  som är VÅRT! Det är vi värda tycker jag :)

Så i helgen har jag tapetserat rummet, första gången jag tapetserade helt själv och det gick jättebra!  Säger som Pippi: det har jag aldrig gjort men det klarar jag säkert galant! 😉💪🏻 

Före: (null)
Stökigt barnrum..

(null)
Efter- nytapetserat!

Har massa planer men får ta en sak i taget :)

Fortsättning följer...