Arbetsläger a la Bomhus...

Min pappa har varit här sen i torsdags och fortsatt jobba med trappen. Tanken var att den skulle bli klar i helgen, men allting tar alltid så mycket längre tid än man tror!! Vilket jobb min pappa lagt ner alltså, så tacksam ❤️ Och vi andra också, med allt runtomkring. Till att börja med hade pappa aldrig satt klinker någon gång förut, och nu var det dessutom inte bara att sätta dit plattorna utan det måste bli 100% tätt från fukt eftersom trappen är längs med husväggen! Han har ju även fått gjuta om alla steg och alltihopa med en lutning så att regnvatten rinner av trappen och från huset istället för mot huset som det var innan 😑 Och sen skulle klinkerplattorna beskäras med exakta mått....


Man inser ju också när man håller på med såna här saker hur dyrt allt är! Inte bara klinker som i sig är väldigt dyrt! Men också allt material som ska användas runtomkring, verktyg osv och hur mycket det faktiskt går åt!! Och självklart kostar det mer om man ska ha kvalité, vilket man vill om det ska hålla nu i många år. Så ja, detta får nog bli årets julklapp till hela familjen haha! Men det kommer bli så himla bra när det blir klart ❤️ Vill inte ens tänka på vad det skulle kostat om vi lejt någon, det dubbla minst.. Min pappa äger❤️ Visst, jag är pysslig och tycker om att fixa hemma och lära mig.. Men det här det hade vi inte fixat! Bara att titta på alla uträkningar hit och dit- fattar INGENTING! Verkligen grymt imponerad av folk som håller på med sånt här och är duktiga på det! 👏🏻👏🏻 När det kommer till såhär stora grejer blir jag feg och för rädd för att det ska bli fel! Men man kanske har mer kött på benen om 25 år 😉 Man lär sig ju inte om man inte håller på heller 😧 

Här får ni en smygtitt på hur trappen ser ut nu!







Måla och renovera harmlösa saker, det vågar jag mig iaf på och har fixat lite med andra ingången i vårt hus som såg FÖRJÄKLIG ut!


INNAN

Och EFTER


Lite bättre i alla fall 😅 Men så fort man fixar något fint så upptäcker ögonen något annat, typ det som är bredvid, hur fult och slitet det är och man vill bara fixa allt på en gång 🙈 Men man får försöka hejda sig....


Ska bli väldigt skönt när allt blir klart för i år så vi kan lägga renoveringen utomhus on hold ett tag....