Vardag och jobb!

Ja nu har jag hunnit jobba 2 veckor och det går fint! Äntligen har vi blivit full styrka med 4 sjuksköterskor hos oss istället för 2! Det är förmodligen tillfälligt men det har varit en jättelugn start! Har till och med hunnit med sådant som man typ aldrig hinner annars! Nu är det ju som det SKA vara på jobbet, man jobbar med sitt och behöver inte jobba för 2 personer samtidigt. Men man hann ju vänja sig vid det tempot också så nu tycker man det är väldigt lugnt och ovant ;) Det är dock en lugn period på hela huset just nu så det kommer säkerligen ändras framöver, men man får ju passa på att pusta ut!

Har dessutom 3 GRYMMA kollegor, vilket ju faktiskt i slutändan ofta är anledningen till att man vill vara kvar..! Jag saknar hetluften på sjukhuset ibland men detta jobb passar småbarnsåren bättre än något annat. Det är också väldigt lärorikt på många sätt man inte hade en aning om innan man började.. Är omvårdnadsansvarig sjuksköterska på ett äldreboende för dom som missat det :)

Träningen har ju helt gått åt skogen i sommar. Haha. Tanken var att hinna komma i bra form "när man var ledig". Jo tjena.. Efter 12 timmars renovering utomhus är man inte jättesugen på en springtur om jag ska vara ärlig 😂 Dessutom har denna sommar varit den sjukaste på många år 😳 Vi har varit förkylda allihopa 4 gånger! Vi brukar alltid klara oss bra sommarhalvåret trots småbarn, men inte i år.. Kanske har att göra med att hela sommaren mer varit som en lång höst.. 😏 

Jag harvar omkring med lite krämpor än, såsom knäna och lite andra bekymmer. Så är lite begränsad än även om knäna är bättre än vad dom var förut. Jag ska försöka komma igång med mina hemmapass igen och försöker även få in vardagsmotion, promenerar till jobbet tex när jag har möjlighet. Det är 7 km och måste gå hemifrån 05:30 för att hinna så det blir inte varje dag ;) Men ett par gånger i veckan. Annars får man försöka fortsätta ha tålamod och tänka att man en dag kommer tillbaka till den starka kroppen.. En dag i taget. 

Henry ska börja skolas in om en vecka på dagis så det blir väldigt spännande! I övrigt är livet fortfarande väääääldigt mycket kaos med 3 små men vi gör det nog ganska bra ändå! Skulle aldrig klarat det utan Anders kan jag lova.. Lugnaste, tålmodigaste och bästa pappan! Han är verkligen fantastisk, min klippa. Jag rymmer ut och renoverar när jag inte orkar mer, och han tar barnen som en riktig superman! Vi är ett bra team 👊🏻 Så vi krigar på, och en dag är dom små trollen större och man fattar inte vart den här kaotiska tiden tog vägen 😅❤️